Verbrande olie geur bij stoplicht sprint

Gestart door Volvo850Luxury, 06-09-2013 20:15:02

Vorige topic - Volgende topic

Volvo850Luxury

Ik heb dus een verbrande olie geur bij een stoplicht sprintje. ( volvo 850 10v van een vriend )
Het gebeurt als ik een paar versnellingen tot 6000/6500 toeren doortrek.
Doe ik gewoon normaal of 2 versnellingen vol gas dan ruik ik niks, maar als ik hem 4 a 5 versnellingen volgas opentrek dan komt dus die verbrande oliegeur.

Specs:
Volvo 850 2.5 10v

Hij rookt haast niet ( ook niet als die helemaal warm is en je geeft een dot gas )
Olieverbruik is ook gewoon normaal.
Dus het lijkt me niet dat het de klepsteelrubbers zijn?
Koelvloeistof is mooi en blijft mooi op niveau en de meter staat ook gewoon altijd in het midden dus dat zit ook wel goed.

)()()sT

Jij sprint je wat af hè, in elk topic lees ik wel iets over doortrappen na een stoplicht :o ;D

scania164

Volvo850Luxury

Citaat van: )()()sT op 06-09-2013 20:21:37
Jij sprint je wat af hè, in elk topic lees ik wel iets over doortrappen na een stoplicht :o ;D
Huh? waar dan?
Heb dezelfde vraag wel in een ander topic geplaatst misschien dat je dat bedoeld :P het gaat nog steeds om hetzelfde sprintje.

Volvo850Luxury

Citaat van: scania164 op 06-09-2013 20:25:27
Spruitstuk pakking?
Ik zie daar geen lekkages, maar ik zal is even beter kijken als die morgen weer bij mij is.

)()()sT

;D

Maar je hebt nergens lekkage, of olie op je kleppendeksel liggen?
De kap met "20V" al eens verwijderd?

The Demon

Citaat van: )()()sT op 06-09-2013 21:02:24
;D

Maar je hebt nergens lekkage, of olie op je kleppendeksel liggen?
De kap met "20V" al eens verwijderd?
Wordt denk ik wat lastig bij een 10V  :eusa_think: ;D

Groet,
The Demon.

t5karel

Maakt niet uit! Die Civic VTI tjes deden dat ook allemaal.. :eusa_dance:
Gewoon gassen en gaannnn   ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Volvo850Luxury

Die kap verwijderen is wel een goed idee zal het morgen even doen.

Piet

lekkende achterste krukaskeerring misschien, de olie daar van af komt wil graag tegen de hete uitlaat aanwaaien.

Volvo850Luxury

Citaat van: Piet op 06-09-2013 23:55:31
lekkende achterste krukaskeerring misschien, de olie daar van af komt wil graag tegen de hete uitlaat aanwaaien.
Dan moet die dat toch altijd ruiken? het is maar eventjes dat je het ruikt na een minuut is de geur weg.

Piet

Als het die keerring is wordt het vanzelf wel erger, kan ik je uit ervaring vertellen

elianmars

Weet je zeker dat je olie ruikt en niet de koppeling die opgerookt wordt bij de sprintjes?

Volvo850Luxury

Citaat van: elianmars op 07-09-2013 00:30:36
Weet je zeker dat je olie ruikt en niet de koppeling die opgerookt wordt bij de sprintjes?
Dat dacht ik eerst ook, maar ook als ik een sprintje trek met zijn Volvo dan ruik je ook die geur.
Koppeling doet hetzelfde als mijn auto en slipt niet, dus denk niet dat het de koppeling is.

Volvo850Luxury

Citaat van: Piet op 07-09-2013 00:26:40
Als het die keerring is wordt het vanzelf wel erger, kan ik je uit ervaring vertellen
Zal het hem wel doorgeven.