Go For Africa 850

Gestart door robert85020v, 09-11-2013 19:07:01

Vorige topic - Volgende topic

robert85020v

Hallo,

Ik ben Robert Molenaar student aan het ROC midden Nederland te Nieuwegein, dit jaar is mijn afstudeer jaar. Op onze school geld een afstudeer project, de projecten waar ik uit kon kiezen was onder anderen 2,5 maand naar Afrika. Dit project stond mij heel erg aan van wegen het helpen van een derde wereld land en een hele ervaring rijker te worden. Dit project houd in 3 weken met een auto reizen naar Gambia en daar 7 weken les geven op scholen. Hierbij vraag ik u aandacht om het onderstaande stuk te lezen.

Wat gaan we doen?

Er is een stichting in Nederland, Go For Africa, deze stichting rijdt ieder jaar met een konvooi naar Gambia. Deze stichting verzameld heel het jaar door goederen in Nederland, deze goederen worden per container naar Gambia verscheept. Studenten uit Nederland kunnen zich opgeven bij deze stichting voor ontwikkeling' s hulp. Deze reis geld voor ons als afstudeer project. De goederen die worden verscheept gaan wij daar instaleren en uitleggen aan de bevolking, dit zijn voornamelijk technische scholen. Op de scholen word ook les gegeven in het vak auto techniek.

De reis die wij gaan maken.

We gaan 2 februari vanuit Bakel, Nederland de reis maken naar Gambia. De reis duurt 22 dagen hierin zijn rustdagen berekend om bij te komen of om de auto te prepareren waar nodig. De reis is in totaal 8000 km lang. We gaan deze reis met zijn 2e in een auto maken. Deze reis word voortgezet door een Volvo 850 uit het jaar 1996, deze auto word na ons project gedoneerd in Africa. Na de 10 weken stage in totaal 3 weken reizen en 7 weken les geven vliegen we terug naar huis.

Op zoek naar.
Voor deze reis zijn veel sponsors nodig, heeft u nog handige dingen voor onze Volvo 850 of zou u het leuk vinden om een donatie te geven voor de reis alles is welkom!

Hartelijk dank voor het lezen van dit bericht.
Hier nog een foto van onze Volvo

Voor meer informatie kunt u altijd op onze website kijken, www.fast4africa.nl Tevens zijn we ook actief op Facebook, onze Facebook pagina is onder de naam Team Fast4africa.

Met vriendelijke groet,
Robert Molenaar

robert85020v

Hallo iedereen,

De auto begint al aardig op een terrein wagen te lijken!
Er zijn al veel dingen vervangen inmiddels aan de auto: zoals een grote beurt, motorsteun, de banden, imperiaal op gekomen en grote verstralers van Hella. Ik ben vast nog iets vergeten maar er zitten al heel wat uurtjes in.

Hier een foto met de vorderingen

Groetjes Robert

)()()sT

Dat wordt nog eens een reis!! Is wat anders als een 5 daagse Carbagerun "om de kerk" ;D ;)
Succes!!

Died850

Wat een gaaf project!!
Ben heel benieuwd naar de reis.

arjen850

Leuk zeg, hoe hebben julie de bulbar vast zitten?

Barry-B

Super tof! Heel veel succes jongens! Ik heb in 2010 precies dezelfde reis gemaakt, ook met go for Africa. Naar welke school gaan jullie? Ik ben naar die in Sindian in Senegal geweest.

Verder wil ik jullie nog wat tips meegeven: Kijk of je de auto nog kan verhogen door XC veren en dempers te gebruiken. Ook een carterbeschermer is geen overbodige luxe. De keuze voor stalen velgen is een goede, maar kijk wel of je nog een aantal reserve mee kan nemen. Wij hebben toen 4 extra banden meegenomen en we hebben ze allemaal nodig gehad! Jerrycans zijn ook verrekte handig. Het komt voor dat je vanaf Marokko tankstations tegenkomt die gewoon niks meer hebben, en de volgende een paar honderd kilometer verderop is. Ook kun je deze dan in Luxemburg vullen en met een beetje mazzel haal je het dan tot in Spanje. Scheelt ook weer in de kosten :)

En dan op het vlak van hygiëne.. Eet vanaf Marokko geen vlees wat daar verkregen is! Ik,heb helaas wat ongewenste gasten mee terug genomen (parasieten, de details zal ik jullie besparen ;) ). Plus dat ik sindsdien Chronische darmontsteking heb. Ik wil jullie absoluut niet bang maken en voor zover ik weet ben ik ook de enige die met die problemen terug gekomen is. Maar hou dit dus wel in gedachten en kijk of je zoveel mogelijk uit Nederland kan meenemen.

Als jullie verder nog vragen hebben hoor ik het graag! Succes!

robert85020v

Citaat van: arjen850 op 02-01-2014 13:44:57
De bulbar heb ik met stalen pijpen vast gelast aan de voorste chassis balken

robert85020v

Citaat van: Barry-B op 03-01-2014 06:57:22
Super tof! Heel veel succes jongens! Ik heb in 2010 precies dezelfde reis gemaakt, ook met go for Africa. Naar welke school gaan jullie? Ik ben naar die in Sindian in Senegal geweest.

Verder wil ik jullie nog wat tips meegeven: Kijk of je de auto nog kan verhogen door XC veren en dempers te gebruiken. Ook een carterbeschermer is geen overbodige luxe. De keuze voor stalen velgen is een goede, maar kijk wel of je nog een aantal reserve mee kan nemen. Wij hebben toen 4 extra banden meegenomen en we hebben ze allemaal nodig gehad! Jerrycans zijn ook verrekte handig. Het komt voor dat je vanaf Marokko tankstations tegenkomt die gewoon niks meer hebben, en de volgende een paar honderd kilometer verderop is. Ook kun je deze dan in Luxemburg vullen en met een beetje mazzel haal je het dan tot in Spanje. Scheelt ook weer in de kosten :)

En dan op het vlak van hygiëne.. Eet vanaf Marokko geen vlees wat daar verkregen is! Ik,heb helaas wat ongewenste gasten mee terug genomen (parasieten, de details zal ik jullie besparen ;) ). Plus dat ik sindsdien Chronische darmontsteking heb. Ik wil jullie absoluut niet bang maken en voor zover ik weet ben ik ook de enige die met die problemen terug gekomen is. Maar hou dit dus wel in gedachten en kijk of je zoveel mogelijk uit Nederland kan meenemen.

Als jullie verder nog vragen hebben hoor ik het graag! Succes!
Hey Barry,
Super leuk van je berichtje
Op je eerste punt terug komend achter zitten er verstevigings blokken tussen de veren, deze zorgen dat die niet zo ver in veert.
Carter bescherming ga ik komen de week maken gewoon een ijzeren plaat er onder maken, wel met een systeem dat die er eventueel ook weer onderuit kan!
Verder heb ik 4 extra velgen met banden het enige probleem is dat deze velgen te breed zijn dus ik ga nog proberen om andere velgen te regelen en zo niet dan maar hopen op geen lekke banden haha. Overigens neem ik deze velgen dan wel mee voor de zekerheid.
Er zit verder een 70 liter tank onder de Volvo en ik heb nog een leger jerrycan geregeld voor extra brandstof, dit geeft een bereik van rond de 1000 km dus dit lijkt me ver genoeg?
verder om de koste aardig beperkt te houden zit er een gas tank in! op de plekken in Europa waar we gas kunnen tanken heeft dit dus een voordeel.

Groetjes Robert. 

robert85020v

Citaat van: Died850 op 02-01-2014 13:22:48
Wat een gaaf project!!

Hey Died850,
Ik probeert met een bedrijf te regelen dat we een GPS op de auto krijgen. Dit zou dan via internet gevolgd kunnen worden waar we ons bevinden, ook hoop ik dat we dan een link op onze site kunnen krijgen.

Died850

Citaat van: robert85020v op 03-01-2014 19:25:28
Citaat van: Died850 op 02-01-2014 13:22:48
Wat een gaaf project!!

Hey Died850,
Ik probeert met een bedrijf te regelen dat we een GPS op de auto krijgen. Dit zou dan via internet gevolgd kunnen worden waar we ons bevinden, ook hoop ik dat we dan een link op onze site kunnen krijgen.

Als dat gaat werken zal ik het zeker volgen.

arjen850

Citaat van: robert85020v op 03-01-2014 19:15:35
Citaat van: arjen850 op 02-01-2014 13:44:57
De bulbar heb ik met stalen pijpen vast gelast aan de voorste chassis balken

heb je hier wellicht een foto van?

Sándor01

Even zonder gekheid, lees van te voren het boek: mijn Mercedes is niet te koop.
Hoe gek het ook klinkt, daar staan ook wel aardig wat tips in!

Plus dat het gewoon een heel leuk boek is!

The car I've always wanted and now I have it. I rule!

robert85020v

Weer een update, gister de laatste barreldag gehad. Heerlijk off road gecrost met de Volvo.

Het enige wat niet gelukt is het 27 mc bakkie af te stellen iemand suggesties?

cornelis-b

Wat is het probleem met de 27MC set?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

robert85020v

Citaat van: cornelis-b op 06-01-2014 11:15:30
Wat is het probleem met de 27MC set?
De afstelling klopte niet, vandaag naar een vrachtwagen bedrijf geweest deze heeft hem volledig afgesteld voor me!