Go For Africa 850

Gestart door robert85020v, 09-11-2013 19:07:01

Vorige topic - Volgende topic

robert85020v

Hallo,

Ik ben Robert Molenaar student aan het ROC midden Nederland te Nieuwegein, dit jaar is mijn afstudeer jaar. Op onze school geld een afstudeer project, de projecten waar ik uit kon kiezen was onder anderen 2,5 maand naar Afrika. Dit project stond mij heel erg aan van wegen het helpen van een derde wereld land en een hele ervaring rijker te worden. Dit project houd in 3 weken met een auto reizen naar Gambia en daar 7 weken les geven op scholen. Hierbij vraag ik u aandacht om het onderstaande stuk te lezen.

Wat gaan we doen?

Er is een stichting in Nederland, Go For Africa, deze stichting rijdt ieder jaar met een konvooi naar Gambia. Deze stichting verzameld heel het jaar door goederen in Nederland, deze goederen worden per container naar Gambia verscheept. Studenten uit Nederland kunnen zich opgeven bij deze stichting voor ontwikkeling' s hulp. Deze reis geld voor ons als afstudeer project. De goederen die worden verscheept gaan wij daar instaleren en uitleggen aan de bevolking, dit zijn voornamelijk technische scholen. Op de scholen word ook les gegeven in het vak auto techniek.

De reis die wij gaan maken.

We gaan 2 februari vanuit Bakel, Nederland de reis maken naar Gambia. De reis duurt 22 dagen hierin zijn rustdagen berekend om bij te komen of om de auto te prepareren waar nodig. De reis is in totaal 8000 km lang. We gaan deze reis met zijn 2e in een auto maken. Deze reis word voortgezet door een Volvo 850 uit het jaar 1996, deze auto word na ons project gedoneerd in Africa. Na de 10 weken stage in totaal 3 weken reizen en 7 weken les geven vliegen we terug naar huis.

Op zoek naar.
Voor deze reis zijn veel sponsors nodig, heeft u nog handige dingen voor onze Volvo 850 of zou u het leuk vinden om een donatie te geven voor de reis alles is welkom!

Hartelijk dank voor het lezen van dit bericht.
Hier nog een foto van onze Volvo