Re: N dendert door

Gestart door kulk, 14-01-2014 09:13:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kulk

Inmiddels zit ik al een paar jaar te rommelen op het forum hier, tijd gaat snel!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51829.0.html

Ik lees vaak met veel plezier blogs van forummers en ben volgens mij ook echt verslaafd aan m'n roffel geraakt  :eusa_dance:

Ondertussen ook bekend geraakt met wat mensen van het forum, erg leuk, voor onderhoud e.d. rijd ik graag even naar Nijmegen bijvoorbeeld.

Ik heb besloten om ook een blog te starten over mijn V70

kulk

#1
Ik ben m'n 'roffelcarriere' begonnen in een V70 2.4 20 klepper :



Door deze auto aangestoken met het virus en na een tijdje op zoek gegaan naar een andere auto op gas.


Inmiddels ben ik bijna 2 jaar in het bezit van mijn blauwe V70 10V voorzien van een LPI installatie

Ik heb deze auto over genomen van een andere forummer; Siemen, toentertijd met een stand van amper 3 ton.

Bij hem stond de auto er zo bij, dus begrijpelijk dat ik al gauw verkocht was  ;)




Gewoon een nette auto dus en Siemen heeft de auto zelf met wat achterstallig onderhoud gekocht en flink laten oplappen door
DCCCL, prima basis dus!

Na aankoop iets van anderhalf jaar rondgereden zonder omkijken te hebben naar de auto, wel de distributieriem en toebehoren laten vervangen.

Helaas is er in Juni dit jaar wel een klep verbrand bij een km-stand van onger 350K.
Getwijfeld om de auto te verkopen zelfs maar gelukkig zijn er echte vaklui op dit forum aanwezig dus voor een paar honderd euro bleek dat
Dennis850estate de klep kon vervangen. Zo gezegd zo gedaan en gewoon weer lekker verder roffelen.
Zie hieronder hoe de klep eruit zag:



Nog een foto van z'n hart   ;)



Gelijk aan Dennis gevraagd om de carterventilatie aan te pakken, kon ook geen kwaad:



Voor de rest heeft Dennis toen gelijk de auto APK klaar gemaakt en laten keuren.

Het apparaat rijdt sinds deze reparaties weer als een trein, afgelopen zomer zonder problemen lekker naar Kroatie en weer terug gereden, helemaal goed en ik ben ook zo blij dat ik de auto toen niet verkocht heb.

Dit was het wel zo'n beetje voor wat betreft het inleidend verhaal.

Binnenkort zal ik eens wat mooie foto's proberen te maken van hoe de auto er nu bij staat.

UserID6342

Goed idee Remco en is ook altijd leuk om te volgen wat er allemaal aan gedaan is en hoe hij onderhouden word ;D.

kulk

#3
Citaat van: Dirk342 op 14-01-2014 09:23:52
Goed idee Remco en is ook altijd leuk om te volgen wat er allemaal aan gedaan is en hoe hij onderhouden word ;D.

Precies! ;)

Bij deze:

Vorige week door jou het volgende vervangen:

- Schijven + blokken achter
- Motorsteunrubber PU --> aanradertje trouwens!
- Schokbrekers achter
- Thermostaat
- Temperatuurzender

Paar weken terug ook bij jou:

- Auto nagelopen
- Olie ververst, gewoon weer 10W40 erin, olieverbruik lijkt nihil sindsdien  :eusa_clap:
- Nieuwe bougies

Verder heb ik zelf nog een nieuw luchtfilter erin gezet en m'n raamstrip van de achterklep verwijderd.

Ook had ik een brandend ABS lampje dus controller naar Thuurbo gestuurd, de controller verwacht ik vandaag weer terug dus dan is
dat ook weer verholpen als het goed is.


Dit alles bij een kmstand van +-367.000

kulk

#4
Vorige week een mooi setje Columba's gescoord, 2 linkse en 2 rechtse!  :eusa_dance:



Oude Columba's zijn dus te koop:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,68267.0.html

Omdat het van het weekend slecht weer was heb ik ze er niet zelf onder gezet maar bij een bandenboer om de hoek.

Daar heb ik spijt van want die prutser heeft een wielbout gemold  :eusa_wall: waardoor ik dus nog even naar Obdam heen en weer kon voor een
nieuwe bout omdat hij ook geen reserve had liggen  :eusa_wall:

Al met al nog m'n hele middag naar de klote, goede leer voor de volgende keer dan doe ik het gewoon weer zelf met m'n prutskrikje en kruissleutel.
Sommige mensen zou het gebruik van een luchttol verboden moeten worden.

Maar ja, in ieder geval zitten ze eronder inclusief mooi Michelin Premacy bandjes dus kan voorlopig effe voort.

Helaas heb ik nog wel trilling boven de 110 km/u, dit was bij m'n vorige setje wielen ook zo.
Ik vermoed zelf dat het door een afwijkende wielbout komt, hier had ik al een draadje voor geopend elders op het forum maar toch nog even een
foto:



Setje wielbouten komt vandaag binnen dus hopelijk volstaat het vervangen van de afwijkende bout  :eusa_pray:

Anders even naar een goede bandenboer om de boel te laten balanceren.

Iemand nog aanbevelingen toevallig voor wat betreft balanceren e.d. omgeving Amsterdam?

The Volvoboy

Leuk, een blog :) Ik volg! Je hebt de Perfo's vervangen voor Columba's?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

kulk

#6
Citaat van: The Volvoboy op 14-01-2014 11:03:27
Leuk, een blog :) Ik volg! Je hebt de Perfo's vervangen voor Columba's?

Tof! Ik volg die van jou ook, zeer strakke auto heb je, zeker als je ziet hoe hij bij aanschaf was  :eusa_clap:
Dat is nog eens wat om naar uit te kijken als je straks je rijbewijs hebt  ;)

Nee, die Perfo's had de vorige eigenaar eronder zitten, had effe een foto van hem gejat ;)
Auto werd geleverd op putdeksels met winterbanden, deze heb ik toen vervangen door Columba's.

Momenteel zoals hierboven al beschreven een nog mooier setje Columba's eronder liggen.

Ik vind dit gewoon mooie velgen en je ziet ze niet vaak op een X70

The Volvoboy

Ah oké, duidelijk ;D Een setje Columba's linksom en rechtsom draaiend is inderdaad erg zeldzaam :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

kulk

#8
Ik had een brandend ABS lampje, controller naar Thuurbo gestuurd, vandaag terug ontvangen en weer gemonteerd, resultaat
is dat het lampje weer uit is en ik dus weer een werkend ABS systeem heb, easy fix dus dankzij het forum.

Verder heb ik de afwijkende wielbout vervangen door een originele, ben benieuwd of de trilling weg is.

Wel vervelend dat ik bij het nalopen van de bouten WEER een wielbout afbrak, de bandenboer sloopte er ook al eentje afgelopen weekend. Kan dit komen door te vast aandraaien van de bouten? Deze bandenboer heeft namelijk m'n nieuwe Columba's erop gezet, wel met een momentsleutel nadat hij alles met de luchttol gemonteerd had, maar misschien was het kwaad toen al geschied door verkeerd gebruik van de luchttol. Ik ga in ieder geval niet meer terug naar deze bandenboer.

Ik ben dus gelijk langs een andere garage gereden, gelukkig kon de gebroken bout nog eruit gepield worden en hebben we er gelijk 5 andere (Volvo) bouten ingedraaid.

Ik word er alleen niet echt vrolijk van, als ik met een simpele kruissleutel al zo'n bout kan breken, en ik ben echt geen grote beer ofzo,
dan was er echt iets mis.

Volvo850Luxury

Veel te vast aangedraaid inderdaad.

kulk

#10
Ja was ik al bang voor, kreeg die ene bout er ook echt met moeite uit terwijl deze er pas een paar dagen op zat.

Ik heb wel vaker zelf m'n wielen los gedraaid ( van wintervelgen naar zomervelgen bijvoorbeeld ) en dat ging prima.
Gelukkig heb ik vandaag een zak bouten van Estateservice ontvangen dus ik vervang ze wel effe allemaal.

Sommige mensen moeten ze echt een luchttolverbod geven  :eusa_wall:

Hulde voor de jongens van Bonne Route, kon gelijk terecht, auto op de brug, wiel d'r af en kapotte bout verwijderd, gratis en voor niks

pwberg

#11
Ik doe altijd een klein likje copaslib aan de draad om vastvreten te voorkomen.
Vervolgens vast op 110 120Nm en ongeveer 2 a 3 maandelijks natrekken. Nooit problemen  ;D

Tikje paranoïde, maar heb shirts van zowel een afgebroken bout langs de snelweg als het loslopen van wielbouten....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

kulk

Rechtsdraaiende Columba, zoals ik het graag zie ( gare foto, betere volgen)



En het verschil tussen een Volvo bout en een bout die erin zat, zal me niks verbazen als dit de trilling veroorzaakt,
verschil is aanzienlijk  :o:


kulk

Citaat van: pwberg op 14-01-2014 18:26:48
Ik doe altijd een klein likje copaslib aan de draad om vastvreten te voorkomen.
Vervolgens vast op 110Nm en ongeveer 2 a 3 maandelijks natrekken. Nooit problemen  ;D

Tikje paranoïde, maar heb shirts van zowel een afgebroken bout langs de snelweg als het loslopen van wielbouten....

Precies, zo ingewikkeld is het allemaal niet :)

Sommige T-Shirts moet je niet willen hebben! ;)

grijzev70tdi

Lijkt me stug... Heb vaak zat met 4 wielbouten gereden ipv 5, en merk je ook geen trilling...
Grolsch, het klinkt al lekkerder