855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: cornelis-b op 01-07-2017 10:09:08
Citaat van: Superskunkie op 30-06-2017 23:13:24
Bij mij zijn het 5 losse pakkingen. Wat is het verschil tussen die gewone pakkingen en een v50 pakking?


Zoals Dirk zegt, veel makkelijker te monteren omdat het net als je inlaat pakking één geheel is. Geen gekloot met die 5 losse pakkingen ;D
Precies, ik heb er nu bij mij ook 5 losse tussen zitten, maar mocht ik een lekkage krijgen gaat ook hier meteen die V50 pakking erop.  Voor het opbouwen van de motor van BJ ligt ook al een V50 pakking klaar.  Ben dat geklungel met die losse dingen / pakkingen goed zat geworden ondertussen.

Grote voordeel van de V50pakking is dat je maar 2 tapeinden nodig hebt om de pakking erop te zetten ipv 10.  Je wilt de tapeinden nog wel eens uit het blok draaien, met al het geklungel van dien.

cornelis-b

Afgelopen week had ik het met Eric ( EricL ) over mijn stuur wat in het grijze deel wat kaal was, Eric had nog een potje verf van Colorlock in de juiste kleur staan en heeft dit even gedumt toen hij in de buurt was.

Vandaag het stuur gereinigd met een diepte reiniger en goed ontvet en toen het goed droog was de boel een beetje afgeplakt en aan de gang gegaan. Ik heb een stukje uit een foampad geknipt als sponsje om het stuur mee te verven en het resultaat is super geworden. Heb ook gelijk maar de biesjes van de stoelen maar mee behandeld, dit met een dun en zacht penseeltje. Het stuur heb ik in 3 lagen gedaan en de biesjes in 2 lagen.

Het ziet er weer super strak uit.

Plaatjes bij het praatje












Het resultaat


De biesjes









Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jas

Netjes!!

Duurt het lang voordat het echt droog is?

Kan je de volgende dag weer sturen en op je stoelen zitten?

cornelis-b

Het advies is droog föhnen maar omdat ik geen fohn bezit heb ik een ventilatorkacheltje gebruikt. Het droogt waar je bij staat en ben al weer weg geweest met de auto.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jans Duiven

Mooi resultaat  :eusa_clap:

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 03-07-2017 20:46:01
omdat ik geen fohn bezit
Heb jij geen föhn?  :o :o :o
Hoe krijg jij jouw haar dan altijd zo goed in model?  :P

Jans Duiven

Citaat van: The Demon op 03-07-2017 20:50:00
Citaat van: cornelis-b op 03-07-2017 20:46:01
omdat ik geen fohn bezit
Heb jij geen föhn?  :o :o :o
Hoe krijg jij jouw haar dan altijd zo goed in model?  :P

jij hebt een föhn en dan nog is het alsof Cathrina is langs geweest  ;D ;D ;D

The Demon

Citaat van: Hans Duiven op 03-07-2017 22:14:43
Citaat van: The Demon op 03-07-2017 20:50:00
Citaat van: cornelis-b op 03-07-2017 20:46:01
omdat ik geen fohn bezit
Heb jij geen föhn?  :o :o :o
Hoe krijg jij jouw haar dan altijd zo goed in model?  :P

jij hebt een föhn en dan nog is het alsof Cathrina is langs geweest  ;D ;D ;D
Ik heb gewoon "coupe paniek", maar dat is wel een creatie die niemand anders heeft!  ;D

Maestro12

Citaat van: Hans Duiven op 03-07-2017 22:14:43
Citaat van: The Demon op 03-07-2017 20:50:00
Citaat van: cornelis-b op 03-07-2017 20:46:01
omdat ik geen fohn bezit
Heb jij geen föhn?  :o :o :o
Hoe krijg jij jouw haar dan altijd zo goed in model?  :P

jij hebt een föhn en dan nog is het alsof Cathrina is langs geweest  ;D ;D ;D

O, ik dacht die dingen Carmen heten :D
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

T5-4life

Je hebt weer netjes binnen de lijntjes gekleurd  :eusa_clap:
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

cornelis-b

Weer even een kleine update: Vandaag even bij Pim langs geweest die het Japanse spruitstuk heeft gemonteerd, wat een goed idee van de V50 T5 pakking hier op het forum, dit scheelt echt een hoop ergernis bij de montage ten opzichte van die 5 losse pakkingen :eusa_clap: :eusa_clap:

Volgende klusje is een kering van de bak / steekas bestuurderskant want die begint een beetje te zweten, binnenkort maar weer een keer richting Pim.

De pakking en het onderdeel nummer




De scheurtjes




Het Japanse spruitstuk




Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

De afgelopen dagen ook een beetje creatief bezig geweest met de bougie afdekplaat, het ding zag er al een tijdje niet uit dus de primer er bij, solid black hoogglans en een bus blanke lak. Persoonlijk vind ik het resultaat helemaal niet slecht en omdat ik nog een R had liggen heb ik die ook maar gebruikt.



Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-4life

Netjes Henk!
Ook leverbaar in cream yellow en cassis pearl?
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

The Demon

Netjes!!! :eusa_clap:

Maarreehhhhhh, je oliedop zit scheef!  :P

hilko73

Dop scheef? Eerder een wat moeilijke hoek voor de foto...

Ga je de letters nog weer zilver maken, Henk?
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)