Wie doneert 2 deurpanelen?

Gestart door henry classic v70, 09-02-2017 17:21:44

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Wie heeft er toevallig nog 2 deurpanelen liggen waarvan de lijm van het binnenste gedeelte heeft losgelaten?
Ik wil wat gaan uitproberen maar heb zelf geen standaard deurpanelen...
Als iemand deze panelen wil doneren kan ik kijken wat de mogelijkheden zijn wat betreft een goede oplossing voor het loslaat probleem.

Ik wil hier iets mee proberen:

- verschillende gaatjes aan de achterkant om de spuitlijm/kit doorheen te krijgen
- losgelaten binnenkant warm föhnen
- spuitlijm/kit aanbrengen
- vuilniszak gevuld met fijn zand om losgelaten deel mee aan te drukken

Als dat lukt kan eigenlijk iedereen makkelijk zijn loslatende panelen opnieuw lijmen.
De andere methode wil ik ook gaan proberen, kost iets meer handigheid maar zou op zich een mooie duurzame oplossing kunnen zijn

Van beide methodes maak ik dan foto's voor een how to

Een beetje hobbyist kan dit zelf ook met een mooi stukje leer..

maar ik wil het wel eens uitproberen:

- het hendel "beugeltje" eruit
- het "binnenste" gedeelte wat loslaat eruit snijden tot voorbij de hendel
- malletje maken van de vorm
- vorm uitknippen (plaatje ijzer of pvc)
- passen (rekening houdend met het leer wat eromheen wordt gespannen)
- hendel opening eruit snijden
- passen
- leer om de vorm heen spannen en vastkitten aan de vorm (dus niet zoals de aangeboden panelpads)
- het geheel met goede kit terug plaatsen op het deurpaneel
- als laatste de hendel "beugel" terug op zijn plaats
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Een vacuumzak (voor kleren bv met stofzuigeraansluiting) niet makkelijker dan een zandzak?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 09-02-2017 18:41:19
Een vacuumzak (voor kleren bv met stofzuigeraansluiting) niet makkelijker dan een zandzak?

Een zandzak bevat over het algemeen 25 kilo maar een kilo of 10 is meer dan voldoende. Een vacuumzak voor kleding heeft ook niet iedereen en een zak zand is zo geregeld.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Kan ook een stevige boodschappentas zijn, als het binnenste gedeelte maar wordt opgevuld en goed druk kan uitoefenen

diederickvolvo

ik heb er nog wel 2 liggen, in de mooie kleur beige!

henry classic v70

Citaat van: diederickvolvo op 09-02-2017 19:34:16
ik heb er nog wel 2 liggen, in de mooie kleur beige!

...en die mogen eventueel kapoet?

Volvo64

Ik heb er ook nog twee of drie liggen, in de kleur Oak. Mogen kaputt! / zijn ze al, dus goed spul om mee te experimenteren  ;D
Groet, Hans

henry classic v70

Citaat van: Volvo64 op 09-02-2017 19:46:44
Ik heb er ook nog twee of drie liggen, in de kleur Oak. Mogen kaputt! / zijn ze al, dus goed spul om mee te experimenteren  ;D
Groet, Hans

Zie Kampen in je profiel staan, dat is redelijk dichtbij..
Kan ze wel ophalen, alleen nog iets afspreken

(heb je inmiddels een PB gestuurd)

daanium

Heerlijk forum toch !
Mooi geregeld en ook vanuit Henry een leuk idee om ons allemaal te helpen, goed bezig!!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Mits goed en voldoende gespoten doet dit wonderen Henry ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Ries van de Zilverschuit

'k Ben er vorig jaar ook mee bezig geweest op een vergelijkbare manier, maar ik heb het niet netjes kunnen krijgen. Met name in de hoeken, daar kreeg ik het vinyl toch niet goed gespannen tegen de binnenkant. Toen maar op zoek gegaan naar R-panelen.

Maar anderen zijn misschien veel, veel handiger, dan ik... Ben benieuwd.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

cornelis-b

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 10-02-2017 11:34:18
'k Ben er vorig jaar ook mee bezig geweest op een vergelijkbare manier, maar ik heb het niet netjes kunnen krijgen. Met name in de hoeken, daar kreeg ik het vinyl toch niet goed gespannen tegen de binnenkant. Toen maar op zoek gegaan naar R-panelen.

Maar anderen zijn misschien veel, veel handiger, dan ik... Ben benieuwd.

Vooral de hoeken moet je goed verwarmen met een föhn, hoe warmer hoe soepeler het vinyl wordt.

Zeg maar Henk tegen mij

MartijnV70

Heb dit vorig weekend ook geprobeerd volgens bovenstaande methode. Vinyl goed verwarmd met de föhn, echter als je daarna met lijmspray aan de gang gaat koelt het door het drijfgas weer razendsnel af. Dus weer verwarmd en daarna het zand erop met een motoraccuutje erop als extra gewicht. Leek aanvankelijk best aardig gelukt na 24u drogen maar nu een kleine week verder zit het weer net zo los als eerst. Vinyl is echt te krap geworden om netjes de vorm te kunnen volgen...

henry classic v70

Ga het gewoon proberen, lukt het de eerste keer niet dan een tweede keer....
Eerst eens een goed plan maken en nog wat zoeken op 't net en youtube filmpjes bekijken
Mogelijk dat het nog veel langer moet drogen... maar dat weet je pas wanneer het uitgeprobeerd is.

..misschien moet ik het vinyl eerst "voorbewerken" door het op te rekken (föhnen en zandzak met gewicht een paar keer herhalen)

cornelis-b

Het belangrijkste is zorgen dat de lijm echt overal zit, sla je een stukje over dan begint het gedonder opnieuw.

Zeg maar Henk tegen mij