Motor start niet meer na schoonspuiten met tuinslang

Gestart door bruijnmeister, 27-08-2005 11:28:41

Vorige topic - Volgende topic

bruijnmeister

Dacht vlak voor het op pad gaan met de familie nog even roffel's motorcompartiment te reinigen.
Na het inspuiten met engine cleaner en het laten inwerken van 5 minuten heb ik het motorcompartiment schoongespoten met de tuinslang. Hele blok grotendeels weer netjes maar daarna begon de ellende.
Motor starten en liep maar op drie cilinders waarvan er na een paar minuten eentje uitviel en liep die nog op 2 cilinders. Na diverse keren opnieuw te starten bleef ie enige tijd (minuut of 3) lopen op drie cilinders daarna was de kat roodgloeiend en de motor sloeg af. Nu na geruime tijd (1 uur) wil de motor niet meer starten.

Wat kan ik doen behalve de wegenwacht of de volvo bellen!

Waar moet ik gaan zoeken?
Die kap om de bougies te komen kan ik nietverwijderen zitten met van die ster moeren vast (sleutel heb ik natuurlijk niet)

Terwijl ik wacht op jullie adviezen upload ik een paar foto's van mijn roffel!

aiuto per favore!!

Bruijnmeister

elianmars

Dit is net aan de orde geweest hier op het forum. Spuiten op het motorblok geeft risico's......

Als je de motorreiniger af wilt spoelen, heel voorzichtig wat water over het blok laten lopen, niet er op spuiten.
Beter is nog om de motor te laten lopen als je dat doet.

Is de bobine niet nat geworden?

bruijnmeister

Dat zou zo maar kunnen heb in mijn enthousiasme van het schoonmaken van mijn 'nieuwe' roffel alles gewoon keurig nat gemaakt en gepoetst.
Ze staat nu te drogen onder de italiaanse zon en hopelijk verdampt al het water wat ergens in is gekomen maar ik en meer belangrijk de familie baalt als een stekker want we kunnen er nu niet meer op uit door mijn enthousiaste schoonmaak actie.
Ik ga kijken of ik aanwezig water uit de bombine kan krijgen.
Kun je de verdeelkap van de ontsteking er ongestraft vanaf schroeven of kan dat niet???

Thanks

Eric

animalT5R

de verdeelkap kan je er gewoon vanaf schroeven,geen robleem.
Zal wel nat zijn daaronder.goed laten drogen dus,denk dat je rotor ook wel nat is...succes
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

ed

Ben toch bang dat je die kap eraf moet halen. De boegiekabels lopen hier onderdoor. ALs die kletsnat zijn wil hij misschien ook niet meer starten.
Je kunt beginnen met het loshalen van de verdeelkap, waar de bougiekabels uitkomen. Droog deze goed af van binnen. Droog dan de bobine goed af, en kijk of de auto start. Als daarna de auto nog niet wil starten moet de kap eraf. Je kunt proberen om dat met een brede goed passende schroevendraaier te doen, maar forceer niets, want dan draaien de Torx dol.

PS: wat bedoel je overigens met dat de Cat roodgloeiend staat?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bruijnmeister

Na het laten draaien van de motor (op 3 cilinders) kwam er een vreemde geur in de auto. Ik onder de auto kijken was de kat roodgloeiend toen is ook de motor afgeslagen. Inmiddels een tijdje verder start de motor wel weer maar wederom alleen maar op 3 cilinders.
Ik ga de verdeelkap er maar eens afhalen en droogmaken.

bedankt voor de adviezen

Eric

Jeroentjuh

Tja laten doorlopen terwijl ie niet goed loopt is ook nie zo handig, hopelijk is je kat niet overleden.

Gewoon ff de verdelerkap eraf halen en weer netjes droog maken, rotor ook ff droog spuiten. Ik zou ook nog ff alle bougie gaten nakijken of daar geen water in staat. Maarja dan moet je wel ff ergens een Torx schroevendraaien vandaan halen. Misschien zit die nog wel in het setje wat bij je reservewiel/krik zit, ff kijken duz ;)

denkweb

Bougies, Bobine en Bougiekabels, hoe oud zijn ze?

animalT5R

als die op 3 cilinders loopt,heb je er grote kans van dat je verdeelkp zeiknat is,hierdoor maakt je rotor geen goed contact in je verdeelkap en heb je dit als resultaat.
Inderdaad is het misschien raadzaam om als je het toch los heb,het hele spul gelijk te vervangen,heb je ook het risico niet dat je misschien nog iets van vocht hierin houd en het probleem blijft bestaan.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

bruijnmeister

Euvel verholpen. Er waren 4 diepzee duikers bezig in de bougiegaten zoveel water stond erin. Alles droog gemaakt en motor loopt weer als een zonnetje.
Eerste en laatste keer dat ik m'n roffel's motorcompartiment schoonmaak. Ik heb m'n lesje wel geleerd.

Bedankt voor alle adviezen ga nog even toeren.

Eric