Amerikaanse Pk,s??

Gestart door Raf, 11-03-2003 23:33:51

Vorige topic - Volgende topic

Raf

ik ben dit weekend in het bezit gekomen van een Amerikaanse folder van de "1996 Volvo 850 sportwagons". dit zijn de estate uitvoeringen.
hierin wordt gesproken over:
- Turbo sportwagon
- GLT sportwagon
- sportwagon
eigenlijk gaat het hier dus over de T5, GLT en GLE uitvoeringen.
voor de turbo uitvoering wordt 222Pk opgegeven. de GLT heeft 168Pk en de GLE heeft 142PK.
ik dacht te weten dat dit hier 225, 170 en 140 is.
Wordt er in de USA anders gemeten (andere standaard dan DIN)? en wat is dan de verhouding?

Raf
De gustibus non disputandum est!

Dreamer2

Leuke vraag! Google is mijn standaard vraagbaak hiervoor en met name het spel van het juiste intikken.

Met HP krijg je teveel Hewlett Packard hits, maar "metric horse power"does the trick:
Citeer1 U.S. Horse Power (HP) = 0.7457 Kilowatt (kw)  
 1 Metric Horse Power (CV) = 0.9863203 U.S. Horse Power (HP)  
 1 U.K. Horse Power (HP) =  0.9999998 U.S. Horse Power (HP)

Dus..... pak je rekenmachine en kijk wat er van klopt.
Suc6!!
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Joris_Scholte

Ik dacht ooit ergens in De Roffel (of hier op het forum, hang me er niet aan op) gelezen te hebben dat de U.S.-specs minder vermogen hadden ivm emissie-eisen. Kan iemand dat bevestigen?

Hans B6254

HORSEPOWER: Enter the peak S.A.E. net horsepower and the engine rpm at which it is developed. Horsepower measured in DIN are equivalent (close enough) to S.A.E. net. Horsepower measured in ps (metric horsepower) should be multiplied by .968363636 to obtain S.A.E. net numbers

bron: http://www.cartest2000.com/

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

levensnevel

http://www.vvspy.com/features/conversions.php
voor al uw omreken problemen  ;D

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Johann

Volgens mij is een Europese Kw 1,36 PK en een US(Imperial?) 1,34 PK. ( ik moet 't volgens mij anders om zeggen.. ;D )

Als je nu naar de T6 kijkt, die heeft in europa 272 PK en in de US 268 PK.

Klopt precies.