Waar begin ik

Gestart door winters, 08-09-2005 11:52:22

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 11-09-2005 16:45:58
Citaat van: thuur op 09-09-2005 22:16:49
Citaat van: denkweb op 09-09-2005 19:56:35

K&N inlegfilter is idd ook een nuttige upgrade.

Ik heb dan wel geen diesel, maar sinds kort wel een heus K&N inlegfilter. Resultaat: ik merk 0,0 verschil met het standaard Frammetje ::)

Niet meer geluid, geen ander geluid, niet meer vermogen, noppes!

Gr :-\

Verschil is wel dat zo'n Frammetje na 20.000km toch echt wel slecht aan het worden is, en je K&N nog voldoende lucht door geeft...Je hoeft hem dan enkel te reinigen en opnieuw in te olieen. Half uurtje werk dus.
Ehmm... mijn Frammetje is er met iets van 180dkm ingekomen en wordt nu inderdaad wel wat donker maar slecht issie zéker niet. Enige factor van invloed die ik kan bedenken is dat ik vrijwel nooit in de file sta en dat het filter dus relatief weinig uitlaatgaszooi weg moet filteren...

winters

CiteerET monteert eventueel ook ...

Wat ook een aanvulling op het tuningslijstje kan zijn:
- chip (ca 300-350 euro als clublid) levert 30-35 pk extra, zeker de moeite waard!

Gisteren geprobeerd de topsnelheid te halen, moest bij 210 afhaken, kon volgens mij nog iets harder (220) 8). Verbaas me hierover, is niet verlaagd, standaard banden 195 R15, volgens mij ook geen chip en dan toch 20 km harder als het boekje ???

Zal er dan toch iets tussen hangen ergens, hoe kom ik daar achter ?

PS aan mijn lijst toegevoegd een veerpootbrug n.a.v. discussie alhier

Lindert Bogers

Berg af ,wind mee en hoerentent in zicht !?  ;D
Ze auto zal goed zijn  ingereden of er is toch stiekem iets aan veranderd?

Grt ThE DoCtOr

M a r c

Citaat van: thuur op 09-09-2005 22:16:49
Citaat van: denkweb op 09-09-2005 19:56:35

K&N inlegfilter is idd ook een nuttige upgrade.

Ik heb dan wel geen diesel, maar sinds kort wel een heus K&N inlegfilter. Resultaat: ik merk 0,0 verschil met het standaard Frammetje ::)

Niet meer geluid, geen ander geluid, niet meer vermogen, noppes!

Gr :-\

2.0 L non-turbo zal inderdaad minder rendement hebben van een sportluchtfilter. Hoe groter de cilinderinhoud of vooral bij een turbo, des te meer effect.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

winters

CiteerBerg af ,wind mee en hoerentent in zicht !?  

Het was vlak, wind tegen, hoerentent kan ik me niet over uitlaten 8)