Vervangen Subframe

Gestart door DopdeDouwer, 13-09-2005 01:09:08

Vorige topic - Volgende topic

DopdeDouwer

Door een stoeprandactie heb ik rechtsvoor een probleem zoals ook in dit topic te zien is.

Maar goed het plan is dus het subframe te vervangen. Dit willen we doen door de auto goed op te krikken blokken er onder, en de motor vast te zetten (wellicht de kap daarom eraf).

Het is me nog een beetje onduidelijk hoe dit precies moet, ik weet namelijk niet wat de beste punten zijn om de blokken onder te zeten. Het frame moet er namelijk nog onderuit kunnen.
De motor hangen we op maar ook hier weet ik niet welke punten je hiervoor het beste kan nemen. Bij de bovenste motorsteun zit wel een oog maar andere kan ik zo gau niet vinden.

Wie heeft er vaker met dit bijltje gehakt en kan een paar goede tips geven. Misschien is er wel een veel betere methode of zie ik wat over het oog.
Vierkant Rules

reneetje

Deze motorbalk heb je erbij nodig:

De hijspunten wijzen zichzelf.
Rene ;)

DopdeDouwer

Hoe kom ik daaraan... Werkt wel handiger dan ophijsen wellicht  ::) Waar steunt die balk dan op? bovenkant veerpootbevestiging, of moet je die balk ophijsen?
Zijn er nog betere plaatjes
En dan nog een paar goede punten voor het opzetten van de auto...
Vierkant Rules

reneetje

Ik denk dat je beter een brug kunt huren , wellicht hebben ze daar ook deze motorbalk.
Deze steunt in je spatbord randen, er zit een soort wartel aan met onderaan een oog voor de hijskettingen.
Kettingen aan de hijs punten van je blok en vervolgens draai je aan de wartel om de kettingen strak te spannen zodat je blok niet zakt tijdens de sub-frame wissel.
Boven op je sub-frame lopen allerlei kabels etc. , pas op dat je deze niet kapot trekt tijdens de wissel, ze zitten gewoon in clips, dus makkelijk los te halen.

Sub-frame wissel is op zich goed te doen , alleen moet er veel los, dus een lucht ratel is wel wenselijk(doch niet noodzakelijk ::) )

Rene ;)

DopdeDouwer

Nog even een vraagje over de subframes zelf zijn die het zelfde voor de GLE en GLT modellen, ik heb een sedan 10v GLE uit 92. Welke Subframes passen daar allemaal onder, alle frames van voor 94?
Vierkant Rules

DopdeDouwer

Niemand verstand van subframes ik ga zo kijken bij een 850 uit 92. Gaat die zowiezo passen of moet ik nog kijken naar het type motor?
Vierkant Rules

ed

Bob,

Heb even gekeken, maar alle subferames van de 850 serie zijn gelijk. Dus turbo, non-turbo, aut, handgeschakeld enz. Er zijn vier types voor, waarvan er een een "exchange partnr" is. Zelfs op de V70 komt hetzelfde subframe voor, maar worden er ook andere nummers toegepast. Ik denk niet dat dit een probleem is dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

DopdeDouwer

Dank je ed.
Dan blijft over roest deuken/ kromheid waar ik naar moet kijken  8)
tnx
Vierkant Rules

ed

Roest hoef je je denk ik geen zorgen om te maken, kromheid wel uiteraard.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!