Piepende snaar?

Gestart door Edwin, 13-03-2005 19:36:48

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Bij het wegrijden met koude motor piept er een snaar onder de motorkap. De piep gaat met het toerental mee omhoog en na een tiental seconden is het weg. Ik heb het idee dat het bij koud weer erger is?

Wat is er aan te doen. Spannen (kan dat?) beltdressing (spuitbus tegen piepende riemen), vet (welk soort), anders ???

Auto is in onderhoud bij dealer dus oude snaren kunnen er niet opzitten tenzij ze die vergeten zijn te vervangen natuurlijk  ::) (zie uurtarief thread)....

gr. Edwin.  8)

toycar

Citaat van: Edwin op 13-03-2005 19:36:48
Auto is in onderhoud bij dealer dus oude snaren kunnen er niet opzitten tenzij ze die vergeten zijn te vervangen natuurlijk  ::) (zie uurtarief thread)....

Nou, als ik jouw reactie m.b.t. het uurtarief nalees zou het best kunnen dat.....
Ik verwacht dat jouw piepend geluid veroorzaakt wordt door de multiriem. Dat probleem heb ik de laatste tijd ook. Naspannen is niet mogelijk, want de riem wordt automatisch gespannen. Het schijnt dat je deze spanner kunt smeren. Hoe heb ik nog niet uitgezocht want ik zet er binnenkort een nieuwe multiriem en nieuwe spanner op.
Met een spuitbus tegen piepende riemen heb ik geen ervaring. Wel had ik in het verleden bij een ander automerk eenzelfde kwaal. Ondanks handmatig aanspannen van de multiriem was dit niet de remedie tegen het piepen, schoonmaken van de verontreinigde looprollen wel.

BerT5

Ik weet niet of je de multiriem hoort, bij mij was dat wel het geval.....
Ik heb toen een heel klein beetje WD40 in de richting van de multisnaar gespoten en het werd meteen stil. De riem liep ook bij gewone stationair loop niet geruisloos.
Met een klein beetje WD40 (motor liep) was het opgelost.
Niet te veel, een riem moet niet slippen. Een V-Snaar kan je ook met een stearinekaars stil maken.
Overigens is gisteren mijn Multisnaar vervangen bij de 180K beurt, en dat is nog geen 5 minuten werk. Dus als je dealer je veel tijd voor montage rekent, kan je misschien beter een andere dealer zoeken.
De monteur haalde even het koelvloeistof expansievat omhoog, stekker los en aan de kant leggen zodat je erbij kan en het koel-lucht slangetje naar de electronica box die Rechtsvoorin zit. Dit alles zonder gereedschap.
Ik weet zo even niet wat de riem kost, maar hij moet volgens de dealer elke 90K Km vervangen worden.
Sommige onverantwoorde uitgaven blijken toch verantwoord op de lange duur (c).

HJ850

Citaat van: toycar op 13-03-2005 19:57:08
Citaat van: Edwin op 13-03-2005 19:36:48

Ik verwacht dat jouw piepend geluid veroorzaakt wordt door de multiriem. Dat probleem heb ik de laatste tijd ook. Naspannen is niet mogelijk, want de riem wordt automatisch gespannen. Het schijnt dat je deze spanner kunt smeren. Hoe heb ik nog niet uitgezocht want ik zet er binnenkort een nieuwe multiriem en nieuwe spanner op.

Heb je die spanner ondertussen vervangen?
Vandaag wees iemand mij er op dat die bij mij 'klappert' en mogelijk stuk is.
Als nieuw onderdeel gekocht, en was je er veel aan kwijt?