Standkachel/parkeerverwarming op brandstof

Gestart door DurkieBoy, 22-12-2005 12:56:29

Vorige topic - Volgende topic

DurkieBoy

Dit vond ik over de originele parkeerverwarming op brandstof/standkachel van Volvo voor de 850. Met afstandsbediening/telefoon (plaatjenummer 2 en 5 en tekstnummer 1(a?) en 2)

Klik hier!

Nou vroeg ik me af wat zoiets kost bij een 850 R. Ingebouwd en al door de Volvo-dealer, want dit lijkt me toch wel een hele toffe luxe accessoire.
Volvo... the best a man can get...

Ron850tdi

Wat leuk!  :D

Die standkachel op brandstof & dat klokje heb ik ook! En die twee Alpha 75 lampen ook!!  :D :D

Wat doe ik dan hier? Ooooh, alleen maar zoeken naar een topic waardoor ik meer begrijp waarom de verwarming van mijn in (het vaak o zo koude) Zweden geconstrueerde 850 mij nu in de bittere kou laat staan.... terwijl ik juist ook deze Volvo heb gekocht met het idee dat de VERWARMING van dit vehikel toch altijd OK zal zijn  >:( >:( >:( en dat nu dus niet is want de blower piept als het vogeltje dat op het punt van overlijden staat en soms doet-ie het al helemaal niet meer tijdens de start, waarop de twee bekende lampjes vrolijk knipperen en ik dus de weg op moet zonder ventilatie - urgggh!!

Tja, zegt de dealer, misschien zit er wat vuil in de motor of speling op het asje... zucht.  :-\
En... ik vraag wat ze uitgelezen hebben bij de foutcodes -..... niets!! gevonden, meneer. Huh? Ik zie die lampjes toch regelmatig knipperen? Hebben ze ze wel uitgelezen...??? Of ..... ??  :-X :'(

Twee klussen dus voor mij:  :(

1. de ventilator blootleggen en schoonmaken/repareren/vervangen (doorhalen wnvt is)- zie de link naar Denkweb's topic "kachel"
2. de snuffelaartjes (temperatuursensors) bij de handgrepen eruit trekken en schoonmaken (en weer terugdrukken)

En dat met die #@%$$ kou - gelukkig mag ik ergens binnen staan...  :P

:-X