Een blije 850-er

Gestart door GeertG, 15-09-2005 12:09:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeertG

Hallo allemaal,

Ik ben Geert Gregoire, 37 jaar en woonachtig in Landgraaf.
Sinds januari 2004 in het bezit van een 850 2.5-10v estate en nog steeds erg blij met deze geweldige keuze. Voorheen in een passat station op gas die op zijn laatste pootjes liep. Ben nooit een echte autofanaat geweest maar vond de 850 estate wel altijd een hele mooie auto. Toen we op zoek gingen naar een andere auto dacht ik in het begin dat een 850 boven het budget (ca. € 9000) lag wat we wilden spenderen, maar na wat info hier en daar bleek dat wanneer de auto ietsjes ouder was deze zeer goed te betalen is en vooral heel lang meegaat (mits een beetje goed verzorgd). Het is dus uiteindelijk een toen bijna 9 jaar oude geworden die ik particulier in brabant heb gekocht. Heb in de driehoek Eindhoven, Helmond, Den Bosch toen de nodige 850's gezien en uiteindelijk dus de bordeauxrode met wat extra's gekocht.
Vanaf de eerste proefrit helemaal 'verkocht' aan deze limousine en nu al dik anderhalf jaar erg tevreden. Hij had bij aankoop pas 115k gelopen wat een beetje argwaan opwekte maar werd alleen in weekends en voor vakantie gebruikt door oude eigenaar die zijn eigen bedrijfje en bedrijfsbusje had. Was steeds onderhouden bij de dealer (volgens boekje) en we hebben na wat kleine dingetjes (wisten dat distributieriem
vervangen moest worden, helaas na 3 maanden spruitstuk wat we nog bij aankoop gecontroleerd hadden en fuseekogel met arm) geen gekke dingen. Wat wel tegenviel als LPG-rijder was de wekelijkse tankbeurt. Hebben vorig najaar een G3-installatie laten installeren op de plaats van het reservewiel en met de huidge prijzen is die al terugverdient! Nu op de teller 152k (rijden zo'n 20-25k per jaar).

Heb een aantal weken geleden dit forum ontdekt en al de nodige dingen gelezen en al wat nuttige info ingewonnen. Ben vooral verbaasd en verwonderd hoeveel medestanders er zijn en vindt het geweldig om te lezen hoe velen hun 850 koesteren. Ik zal ook zeker dit forum checken naar info en nieuwtjes aangezien ik ondanks een technische opleiding (in de chemie) geen echte autokenner ben.

Groeten uit het zonnige zuiden,
Geert

Ter illustratie! :











LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Christiaan

Goed man. Weer een liefhebber erbij.
Mooie kleur, die zocht ik eigenlijk ook.... ;)
Christiaan

winters

ziet er goed uit, weinig kilometers !! kun je nog jaaaaaaaaren plezier van hebben

Teun

Walter

Citaat van: Christiaan op 15-09-2005 12:55:43
Goed man. Weer een liefhebber erbij.
Mooie kleur, die zocht ik eigenlijk ook.... ;)
Christiaan

bijna de kleur van jouw vorige sedan  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Christiaan

Citaat van: VolvoMafia op 15-09-2005 14:00:35
Citaat van: Christiaan op 15-09-2005 12:55:43
Goed man. Weer een liefhebber erbij.
Mooie kleur, die zocht ik eigenlijk ook.... ;)
Christiaan

bijna de kleur van jouw vorige sedan  ;D

Ja klopt, maar deze is iets roder/ oranjer. En dat vind ik persoonlijk een hele mooie kleur! Mijn sedan was bordeaux-wijn rood.

Turbobiker

Welkom GeertG, nette introductie en meteen met een foto! Nog heel veel plezier met je wagen en kijk ook eens bij de Volvo 850 club, daar verzamelen ze (we) zich (ons) regelmatig door middel van bijeen komsten.
De Tussenpaus

b0nkolok

Weer een intelligente roffelaar erbij. Uiteraard een 850, ziet er prima uit, proficiat en welkom bij de 'for life' fanaten. Wel lid van de 850Club worden hoor!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mehn

#7
Citaat van: GeertG op 15-09-2005 12:09:47
Ik ben Geert Gregoire, 37 jaar en woonachtig in Landgraaf.


Parkheide?  ;)

Groeten uit Waubach  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

#8
Citaat van: mehn op 15-09-2005 17:02:21
Citaat van: GeertG op 15-09-2005 12:09:47
Ik ben Geert Gregoire, 37 jaar en woonachtig in Landgraaf.


Parkheide?  ;)

Groeten uit Waubach  ;D

Nee, foto is door vorige eigenaar gemaakt in Mierlo bij Helmond.
Woon vlak bij Snowworld.

Groeten uit Heistraat
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Claudia

Ha die Geert!

Welkom....en jij snapt het!....we hoeven niet eens om foto's te zeuren! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

)()()sT

Welkom Geert!!!

Leuk verhaal, en gelijk een foto dus dat zit wel goed!
Waarschijnlijk zien we mekaar binnenkort eens rijden, of hebben we elkaar al eens gezien?!

Groet,

Joost (Heerlerbaan  8))

The Saint

Citaat van: GeertG op 15-09-2005 12:09:47
... Ben nooit een echte autofanaat geweest maar vond de 850 estate wel altijd een hele mooie auto...

Dat zegt weer genoeg  8)

Welkom Geert, en een mooie introductie d8 ik zo!
No shirt no shoes, no pinball

kasper2

geert welkom en een heel mooi verhaal,weer een grote fan erbij,gr kasper easy ryder ;D ;D

Lempke

Geert,
van harte welkom.
Mooie kar.
Uitvoerige beschrijving.
Greetings,                                                            8)
                           :D
Lempke.
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.