wie kent disse?

Gestart door bord4kop, 14-09-2005 11:52:12

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Citaat van: bord4kop op 15-09-2005 16:34:02

Dat roffeltje miste ik juist  ???

Toen ik voor het eerst een proefritje maakte in een 850 vond ik de wagen enorm BRULLEN bij het optrekken. Die roffel had ik toen ook even niet door. Die hoor je overigens ook beter als zo'n wagen langsrijdt. Misschien iemand anders er even in laten rijden en dan zelf luisteren?  ;D

Het lijkt me trouwens sterk dat die roffel ontbreekt. Nog nooit van gehoord  ???
Maar afijn da's ook minder belangrijk.
Misschien kun je hem ergens laten keuren als je het niet vertrouwt.
Ik ging in eerste instantie op m'n gevoel af, en de eerste paar 850's waarin ik proefreed rustig laten staan.
Achteraf niet onterecht trouwens: 2 ervan zag ik korte tijd later opnieuw op marktplaats staan, terwijl ze op de rdw site ondertussen wel van eigenaar verwisseld waren!
Neem dus geen overhaaste beslissingen..........

ps kijk ook eens bij 'aankooptips' hierboven op 't forum.

Hen3

Citaat van: bord4kop op 15-09-2005 16:34:02
Dat roffeltje miste ik juist  ???

Is 't geen dieseltje?  ;)

Met zo'n nickname als de jouwe moet je deze auto eigenlijk gewoon kopen natuurlijk...

bord4kop

haha!
Ja eigenlijk wel ja...

Nee, ik hoorde geen typisch volvo roffeltje.
Het klonk gewoon.. tja.. niet volvo-achtig genoeg?
Ik mot ook een 850!! Gas / diesel maar wel een automaat ;)
Max 5000 treuri

peterr

Het geluid van een 940 en andere (oudere) Volvo's is idd wel heel anders dan een 850. Logisch want je vergelijkt een vier en een vijfcilinder met elkaar. Een 850 heeft dan ook geen Volvogeluid zoals bijvoorbeeld een 240, maar een eigen geluid, waaraan gerefereerd wordt als "de" roffel.

Plim

Citaat van: bord4kop op 15-09-2005 14:57:57
En de spiegel is vervangen, eentje elektrisch, de ander handmatig verstelbaar (das niet standaard neem ik aan ;))

Dit is normaal bij de 850.... (spiegel aan de bestuurderszijde is handmatig, de andere is electrisch).

Overigens mijn 850 GLT heeft hetzelfde kenteken, met slechts 1 cijfertje verschil...
Nu ik het zo zie is de km stand ook niet veel anders.... ongeveer 186000 km....
Venetian Red

Plim

Citaat van: bord4kop op 15-09-2005 14:57:57
De pilotenstoel is wel iets gesleten, duidt dat op veel zitten (170dkm) en geen onderhoud, of gewoon 270.000 km? Iemand een id?
Slijtage rechts onder-zijkant.

Bij mijn GLT, die waarschijnlijk op dezelfde dag op kenteken is gezet, ziet de stoel er nog netjes uit... (186000km) wel slijtage aan het tapijt (mijn vrouw rijdt er altijd in met schoenen met hakken).

De stoel zou het toch moeten uithouden zou je zeggen.... maar wie weet was de vorige eigenaar zwaarlijvig ?
NAP kan je meer zekerheid geven.
Venetian Red

Emiel

Ik vind wel dat er snel paniekerig gedaan word over auto's met lage kilometerstanden :P! Als die man een beetje zwaar is, kan het best dat het leer na al die jaren slecht word. En de banden.....wat maakt het uit, misschien ooit 1 lek gereden die niet meer leverbaar was ???. Martijn. post al dat ie 137000 km heeft gedraaid een paar jaar geleden, lijkt dus aardig te kloppen. Ik zie het positief als een bak vervangen is, scheelt jouw weer een enorme kostenpost. Maarre je kan de werkelijke km stand even checken via OBD....

Emiel....

hanszelf

Ik zag net ergens op dit forum een manier om makkelijk de kilometerstand van "oude" 850's (OBD-I) te checken, maar ben het bericht ff kwijt...

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Vertigo

Citaat van: hanszelf op 15-09-2005 22:58:45
Ik zag net ergens op dit forum een manier om makkelijk de kilometerstand van "oude" 850's (OBD-I) te checken, maar ben het bericht ff kwijt...

Hans

* Contact aanzetten
* pinnetje in A7 doen
* 5x op het knopje drukken
* de knop 1x indrukken zodra het ledje gaat branden
* knop indrukken als het ledje weer gaat branden
* knop 2x indrukken als het ledje weer gaat branden
* aantal x knipperen tellen (3 cijfers worden weergegeven)

Je hebt nu de km-stand in duizendtal. Voor de laatste 3 cijfers om de exacte kilometerstand te bepalen moet je het volgende nog doen:
* 5x op het knopje drukken
* de knop 1x indrukken zodra het ledje gaat branden
* knop indrukken als het ledje weer gaat branden
* knop 1x indrukken als het ledje weer gaat branden
* aantal x knipperen tellen (3 cijfers worden weergegeven)

Mijn auto had volgens de ODB 68km meer gereden dan de teller aangeeft... komt bij mij dus wel overeen.

bord4kop

Nuttige info
Daar was ik ook naar op zoek!

Thanx Vertigo!

Nog een vraagje,
Er zat een ander (sport achtig) stuur in. Wel n Volvo wiel trouwens.

Kan dat betekenen dat de airbag er ooit eens uitgeknald is?
Een orgineel stuur met airbag is van de prijzige ofnie?
Ik mot ook een 850!! Gas / diesel maar wel een automaat ;)
Max 5000 treuri

Vertigo

Citaat van: bord4kop op 16-09-2005 11:54:55
Nog een vraagje,
Er zat een ander (sport achtig) stuur in. Wel n Volvo wiel trouwens.

Kan dat betekenen dat de airbag er ooit eens uitgeknald is?
Een orgineel stuur met airbag is van de prijzige ofnie?
Denk het niet, Airbag was destijds (92) niet standaard. Ik ben eerlijk gezegd nog geen 92-er GLT tegen gekomen waar WEL een airbag in zat.
Denk dat dat stuur gewoon vervangen is omdat een vorige eigenaar een sportstuur mooier vond.

Ik heb trouwens zelf een airbag-stuur uit een Volvo 960 op de kop getikt via e-bay voor 12 euro...

Reitse

Technisch gezien kan je gelijk hebben, al heb ik een MY92'er mét airbag... niet goed genoeg opgelet in Hooghalen? ;)

Vertigo

Citaat van: Reitse op 16-09-2005 21:05:48
niet goed genoeg opgelet in Hooghalen? ;)
Nee, was me niet opgevallen... was zeker verblind door de schoonheid van al die mooie roffels bij elkaar ;)

RRRRR_Ramon

Citaat van: Emiel op 15-09-2005 19:40:34
En de banden.....wat maakt het uit, misschien ooit 1 lek gereden die niet meer leverbaar was

Emiel....

Verschillende banden op dezelfde as is gewoon verboden!! De auto zal er niet mee door de APK komen. Op elke as moeten hetzelfde type, maat en merk banden zitten, voor en achter mag dus wel verschillend zijn.

Overigens was een bestuurders-airbags altijd standaard in een 850 (dacht ik). Ik geloof dat Daytonawim ook zo'n stuur heeft, een zwart 3 spaaks sporstuur zonder airbag.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

RRRRR_Ramon

Citaat van: Ludo op 17-09-2005 00:04:04
Citaat van: RRRRR_Ramon op 16-09-2005 23:39:28
Overigens was een bestuurders-airbags altijd standaard in een 850 (dacht ik).

nee optie, pas vanaf '94 standaard.

Ik dacht het ook alleen maar  :P ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪