Turbo regulator valve fault

Gestart door Camille, 20-09-2005 20:13:26

Vorige topic - Volgende topic

Camille

Mijn volvo geeft sinds vanmiddag foutmelding 5-3-5 op A2. Direct een reset gedaan en vervolgens auto weer gestart waarbij foutmelding weer voorbij kwam.
Volgens haynes boek en vadis betekend dit Turbo regulator valve fault. Iemand enig idee wat dit inhoud en/of hoe ik dit kan oplossen.

Oele

Dat zal de solenoid (turbo drukregelaar) wel zijn die stuurt het actuator armpje aan zodat de wastegate op de turbo optijd open gaat.

Hij zit geschroeft op het luchtfilterhuis aan de zijkant bij de verdeelkap.

Er zitten 3 vacuum slangetjes op en een stekkertje voor de aansturing.

Kijk eens na of de stekker wel goed contact maakt... het kan ook zijn dat de regelaar blijft hangen, dan zal je een nieuwe moeten kopen.

Is er iets met de turbodruk opbouw merkbaar anders?

Ik heb zo'n ding trouwens nog wel liggen als je wil testen...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Camille

meteen even gekeken. Erg vies daar rond de aansluiting naar de grotere buis. Heb nu gitzwarte handen dus eerst maar even goed wassen. Zal morgen als het licht is geheel even schoonmaken en connector reinigen.

Camille

8) gisterenavond niet goed gekeken. Nu in het ochtendlicht blijkt dat connector gewoon los ligt  ??? Bedankt voor de hulp.