brommen?

Gestart door hpetak, 27-08-2005 22:52:14

Vorige topic - Volgende topic

hpetak

Citaat van: Rudi op 28-08-2005 21:08:14
Gevonden

Visco kost 1380€ ex en daar komt een kogellager bij 19,50

Al in September 03 gebeurd...gauw vergeten ;)

Rudi ,ik heb net de rekening gekregen.Die visco kostte mij 1300 euro ex.Dus dat valt mee ;).
Vrijdag gaan ze weer een rondje rijden om te kijken waar dat brommen vandaan komt.(Volgens mij doen ze het expres, ze willen gewoon effe lekker in zo'n R blehren)

hpetak

Vandaag met JO weer gereden.
Inderdaad hij bromde.Jo denkt dat het toch afkomstig is van de achteras,visco?! Banden zijn nogmaals nagekeken.Eigenlijk weet hij het niet wat het is ???.

Woensdag wordt mijn auto weer nagekeken.

Heeft niemand een ide waar dat brommentrillen(spiegelt achteruikijk trilt zelfs!)

hpetak

Woensdag wordt mijn auto weer nagekeken.

Citeer
vANDAAG AUTO NAGEKEKEN ,bROMMEN IS WAARSCHIJNLIJK AFKOMSIG VAN DE NIEUWE VISCO KOPPELING!
KRIJG VOLGENDE WEEK WEER EEN ANDERE NIEUWE ERONDER.iK HOOP DAT DE REST NIET TEVEEL BESCHADIGD IS DOOR DIT GENEUZEL. >:(

hpetak

Vrijdag gaan ze weer een rondje rijden om te kijken waar dat brommen vandaan komt.(Volgens mij doen ze het expres, ze willen gewoon effe lekker in zo'n R blehren)
Citeer

ZE zij er uit  kosten nogeens 1600 incl btw >:Dan is alles vernieuwd van de awd.(.Kosten totaal voor dit gebrom 3800 eurootjes :o >:(.Ik sta paf ik dacht dat de koste van een porsche hoog waren ,maar dit is toch ook niet meer normaal.Ik ga morgen tegen jo zeggen dat wanneer het gebrom na deze ingreep nobsteeds aanwezig is ik geen stuiver ga betalen aan de 1600 euro die gaat komen.
Jammer dat niemand weet hoe eht zit hier met dat awd systeem en brommen,onbalans

hpetak

Citaat van: hpetak op 14-09-2005 18:45:11

ZE zijn er uit  kosten nogeens 1600 incl btw >:
Dan is alles vernieuwd van de awd.(.Kosten totaal voor dit gebrom 3800 eurootjes) :o >:(.Ik sta paf ik dacht dat de kosten van een porsche hoog waren ,maar dit is toch ook niet meer normaal.Ik ga morgen tegen jo zeggen dat wanneer het gebrom na deze ingreep nobsteeds aanwezig is ik geen stuiver ga betalen aan de 1600 euro die gaat komen.
Jammer dat niemand weet hoe eht zit hier met dat awd systeem en brommen,onbalans

Citeer

hpetak

Citeer

ZE zij er uit  kosten nogeens 1600 incl btw >:
Dan is alles vernieuwd van de awd.(.Kosten totaal voor dit gebrom 3800 eurootjes :o >:(.
Ik sta paf .Ik dacht dat de kosten van een porsche hoog waren ,maar dit is toch ook niet meer normaal.
Ik ga morgen tegen Jo zeggen dat wanneer het gebrom na deze ingreep nogsteeds aanwezig is ik geen stuiver ga betalen aan de 1600 euro die gaat komen.
Jammer dat niemand weet hoe het zit hier met dat awd systeem en brommen,onbalans etc.

hpetak

Citaat van: hpetak op 14-09-2005 18:48:23
Citeer

ZE zij er uit  kosten nogeens 1600 incl btw >:
Dan is alles vernieuwd van de awd.(.Kosten totaal voor dit gebrom 3800 eurootjes :o >:(.
Ik sta paf .Ik dacht dat de kosten van een porsche hoog waren ,maar dit is toch ook niet meer normaal.
Ik ga morgen tegen Jo zeggen dat wanneer het gebrom na deze ingreep nogsteeds aanwezig is ik geen stuiver ga betalen aan de 1600 euro die gaat komen.
Jammer dat niemand weet hoe het zit hier met dat awd systeem en brommen,onbalans etc.

Entuscan

Wat gaan ze dan nog vervangen?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

hpetak

Citaat van: Entuscan op 14-09-2005 19:54:24

De visco -koppeling is vandaag vervangen, brommen niet weg.
Nu zou tja hoe zal ik dat omschrijven.Er gaat een aandrijfas  vanuit de visco naar voren toe daar komt de as in soort kast.
Er zitten daar haakse overbrengingen ofzo in,Het was me niet duidelijk wat hij bedoelde door de telefoon.In deze overbrengingen die haaks zijn zit onbalans in.Snap jij wat hij bedoelt en wat 1600 euro kost?

hpetak

Citaat van: Entuscan op 14-09-2005 19:54:24

Wordt ik vandaag weer gebeld door volvo.Er blijkt nu ineens een kering gescheurd waardoor er olie lekt?? ???Ik zou hem vandaag terugkrijgen, dus niet.Moet je awd vervangen worden in zn geheel,scheurt er een kering lekt er olie?? Ik ben benieuwd hoeveel dat weer gaat kosten.Ik houd jullie op de hoogte wat dat gaat kosten en wat er zoal vervangen is.
Morgen moet alles goed zijn,vingers kruisen dat het ook zo is.

hpetak

Citaat van: Ludo op 19-09-2005 21:45:10
Hans, als dit door een "montagefout" is gebeurd kun je de dealer toch aansprakelijk stellen.
dan moet er toch wel iets af te spreken of te regelen zijn...

Vandaag weer gebeld door volvo.Tja,Tja voor 50% is de klacht verholpen(bromt de auto minder)Maar er zouden wellicht meer reparaties nodig zijn die natuurlijk ook weer geld gaan kosten,dure reparaties even overleg.Ik ben toen eigenlijk eens goed pissig geworden.50% ?? ??? .Conclusie is na het gesprek dat volvo eigenlijk niet weet waar dat brommen door wordt veroorzaakt.
Wat hij wel vertelde was dat wanneer hij de AWD -as er tussen uithaalde en je dus alleen voorwielaandrijving hebt het brommen weg was??  Hoe kan dat nu? In iedergeval wordt nu mn oude voorstuk er weer onder gezet. Immers de auto bromt nog steeds.
Ludo ik weet niet of ik volvo wel aansprakelijk kan stellen.Ik zie wel hoe of wat.Wel werd gesproken over inruil???(komen ze er niet uit dan?) Er zitten net 4 nieuwe banden en schijfremmen blokken onder.
Ik heb geen ide wat ik als klant kan doenop dit moment.Toch meegaan in de dure kosten? en hopen dat het opgelost is daarna.Ik weet het niet.Inruilen lijkt me een zeer slechte optie.
Ik baal er stevig van.Heb je alleen wat haperen bij strak indraaien,visco vervangen ,geen haperen meer krijg je wel je auto terug met onbalans die niet op te lossen schijnt.

b0nkolok

Het 'brommen' met ca. 100 km/u wordt veroorzaakt door de cardan-as vanuit de tussenbak naar de viscosekoppeling. Die as is dan niet 100% loodrecht. (vergelijk een lange wat kromme schroefas bij een motorboot). Bij de mijne bromt het ook licht/vaag, maar echt niet storend. De tussenbak mag ABSOLUUT niet olie lekken.

Alle reparaties/vervangingen zijn wel weer lekker voor de omzet van de dealer, maar doen jouw knip behoorlijk pijn.

Bij restitutie van de onterechte reparatiemunt help ik je wel.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

hpetak

Citaat van: b0nkolok op 21-09-2005 19:02:23
Het 'brommen' met ca. 100 km/u wordt veroorzaakt door de cardan-as vanuit de tussenbak naar de viscosekoppeling. Die as is dan niet 100% loodrecht. (vergelijk een lange wat kromme schroefas bij een motorboot). Bij de mijne bromt het ook licht/vaag, maar echt niet storend. De tussenbak mag ABSOLUUT niet olie lekken.

Alle reparaties/vervangingen zijn wel weer lekker voor de omzet van de dealer, maar doen jouw knip behoorlijk pijn.

Bij restitutie van de onterechte reparatiemunt help ik je wel.

Dat is goed om te horen,alvast bedankt. ;D

Zoals het er nu uitziet zijn ze geen steek verder gekomen >:(.Ik heb nu al 2 leen-volvos gehad en 3 weken zijn ze al bezig met mn volvo.Ze hebben een dosier aangemaakt van mn auto en er is overleg met volvo-holland??.
Een ding is zeker dat ze het betreuren hoe het nu loopt en dat ze op dit moment de auto niet kunnen afleveren in deze staat.
Ze gaan nu allerlei onderdelen vervangen die mogelijk  onbalans moet veroorzaken. Het treurige is dat mn oude visco er niet meer is,de rest is naast visco kopp.ook vervangen(haakse overbrenging en kardan-as) hiervan houden ze wel mn oude onderdelen vast. Wat kan je dan nog meer vervangen vraag ik me af??
Wat ik wel merkwaardig vind is dat ze het op prijs stellen of ik af en toe ermee wil rijden om te kijken of ik het brommen wel acceptabel vind ???
Indien een van jullie wellicht nog een ideetje heeft welk onderdeel het zou kunnen zijn, roept u maar!!

bud

awd's  :-X

- auto bonk en hap als je hem instuurt -
diagnose - lijkt wel of eind diff vast staat - tr. volvo ( is bijna geen technische gegevens over, werdt een duitse beschijving door gefaxt)-> dif vervangen ( olie haakse bak zwart !? is redelijk normaal ( van horen zeggen )
- diff zwaar backorder - bellen - bellen
volvo dealer in het land heeft er net eentje binnen gekregen , en volvo nederland gevraagd of hij h'm terug mag sturen  :o
-volvo nederland stuurt deze diff door naar volvo dealer.
diff. gemonteerd -
probleem niet over.
diff er weer onder vandaan. en retour dealer waar hij vandaan kwam.
-haakse overbrenging besteld en visco gecontroleerd
-cardan as ook gecontroleerd ( lijkt goed )

haakse bak vervangen en visco  uitslingeren ( is goed )
tevens 4 banden vervangen ( zaten op het randje van 2 mm verschil )
probleem is weg -- voor 200 km  :-X

weer het zelfde probleem terug, bonken en brommen in bochten
visco vervangen + haakse bak op nieuw vervangen ( olie pik zwart na 200 km )--> nu brom + trilling in de auto

aandrijfas vervangen.
auto is nu weer perfect

van horen zeggen "als problemen, vervang de hele klerezooi maar, tussen bak helpt visco naar de klote, en die weer de tussenas "

gevolg volvo dealer verkoopt geen awd's meer waarvan de historie niet bekend is ( deze gaan direct de bananenboot op naar verwegistan )

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl