tjilpend geluid achterveren

Gestart door m.vdworp, 15-08-2002 16:38:30

Vorige topic - Volgende topic

m.vdworp

???Bij het rijden over een oneffenheid hoor ik een tjilpend (krakend) geluid bij de achtervering van de auto. Bij zwaardere belading doet het probleem zich niet voor. Het beterft een V70 met nivomat. Wie herkent dit
probleem en kan er iets zinnings over zeggen ???
groet Martin >:(

nedtrain

Ha die Martin, ik heb een 855 uit '95, inderdaad ook met niveauregeling. De mijne tjilpt ook, rechtsachter. Het is een geluid, een beetje van ijzer op ijzer is het niet? Bij de laatste beurt heeft de dealer ernaar gekeken. Het enige dat hij kon vinden was dat het naar alle waarschijnlijkheid de achterbank -jazeeeker- was... Je snapt mijn frons, dat had ik ook niet direct verwacht. Hij had de draai- en grendelpunten een beetje olie gegeven, en sindsdien geen last meer. Nou heb ik geen kasseienmarathon gereden sindsdien, dus het kan nog terugkomen. Misschien dat het toch iets is voor jou om naar te kijken? Vriendelijke groet, Corné
850 2.5-10v 1994 Estate, Rood.
C40 Recharge Twin, Fjord Blue

Mehmet D5

Het is volgens mij ook de rechter achterbank. De sluiting moet even bijgevet worden en het probleem is verholpen.

Ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn V70 gehad. Je hebt ook bij de Volvo dealer een spuitbus te koop om dit soort en kunststof onderdelen in te spuiten, waardoor ze niet gaan kraken.

Mehmet.