clignoteur blijft knipperen!

Gestart door Fokke 01.01.005, 30-09-2005 22:39:08

Vorige topic - Volgende topic

Fokke 01.01.005

Wat ik vanavond nou toch weer had:

zie een parkeerplaats, richting aangeven naar rechts, parkeer, sleutel uit het contact, auto nog niet op slot, eerst leeg fust uit de kofferbak, zie ik dat mijn rechterrichtingaanwijzer nog steeds knippert ! Terwijl ik met de autosleutels in mijn hand sta ! Hij knippert wel wat trager dan normaal, maar toch !

Auto weer in, hendel van de clignoteur in de ruststand gezet om de boel uit te schakelen, is gelukt,

wat er nou toch weer met de trouwe blauwe aan de hand is,

schiet mij maar lek !
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

thuur

Hmm.. dat is frappant... :-\

Heeft de vorige eigenaar 'zelf' de knippers opnieuw aangesloten?

Anders heb je last van een ordinair 'plakkend' relais vermoed ik..

Gr 8)

italia

Eerder last van zwaaaaaaaaare lekstroom via alarm? relais werkt namelijk via twee stroomvoorzieningen. via stuurdraad vanaf armpje welke via contact loopt. en via contact rechtstreeks. de enigste die dat kan "overrulen" is een aftermarket alarm..........

thuur

Citaat van: italia op 30-09-2005 23:46:21
Eerder last van zwaaaaaaaaare lekstroom via alarm? relais werkt namelijk via twee stroomvoorzieningen. via stuurdraad vanaf armpje welke via contact loopt. en via contact rechtstreeks. de enigste die dat kan "overrulen" is een aftermarket alarm..........

Heb ik ook over gedacht, maar de Volvo clignoteur laat niet toe dat er van 'buitenaf' geknipperd kan worden. Je zult dan de schakelaar/relais moeten openmaken en zelf een draadje op de juiste plek erin solderen (zoals ik heb moeten doen)..

Een puls geven aan de relais' kan echt alleen maar via die rode knop of via de armschakelaar. Deze laatste bepaalt echter alleen aan welke kant het lampje gaat branden. Dus dan moet er nog een 'lek' zijn wat ook het relais in de alarmschakelaar voorziet van stroom.

Jaja, Swedish Chef in actie ;D

Gr 8)

denkweb

Lekstroom... lijkt mij ook. Eerst de fittingen van de betrokken lampjes maar eens bekijken als je het relays hebt gehad.