HU-1205 in 850 uit '93, wat volgens de dealers onmogelijk was...

Gestart door Linde, 21-06-2004 21:40:47

Vorige topic - Volgende topic

Linde

;D
Voor eenieder die hetzelfde wil gaan doen:
(dan hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden)
Het is gelukt hoor, om de HU-1205 in mijn 850  uit '93 te krijgen. Was een hoop gedoe, en zonder dit forum absoluut niet mogelijk geweest.
Probleem/aandacht puntjes:
-kabelsetje oud-nieuw
Dit setje was volgens de dealers die ik belde niet te krijgen. Bestond niet. De enige optie die ze mij boden was het kopen van een gehele kabelboom van een S/V40, alleen voor de stekkers voor achterin de HU. Voor de stekker in mijn stalen ros zou alleen de autosloop uitkomst kunnen bieden. Het kabeltje was natuurlijk wel te bestellen, onder Volvo-nr.9017104 en 9017105 (Antenne oud-naar-nieuw).
Probleem was wel dat mijn volvo uit '93 nog een dermate oude stekker had dat ik die heb moeten zoeken. Gevonden in een Car-hifi-inbouwzaakje. Krimpkousjes en soldeerbout deden de rest... Alleen moest de stekkerbezetting nog wat aangepast worden, zoals te vinden op het forum.
-KMpulsdraadje
Was inderdaad de geel/zwarte op de rode stekker links naast het stuurkolom. Positie 38. In mijn auto zit echter een boordcompu, dus deze draad was al in gebruik. Volgens de alwetende dealer mocht ik onder geen beding deze draad aftappen, dan zou mijn motor-management op hol slaan. Nonsens natuurlijk.
-ruimt maken voor de radio
Het tussenschotje eruit zagen
-De positie van de GPS-antenne
Er blijkt, zoals eerder wel gesuggereerd, geen voor of achterkant aan de antenne te zitten. Ik heb wel ervaren dat de positionering zeer nauw luistert. Blijkt veel last te hebben van interferentie, denk door kabelboom oid. Gewoon testen door eerst de antenne aangesloten en wel op het dashboard te leggen en daarna een plaatsje te zoeken. Niet genoeg nemen met minder dan hetzelfde aantal satellieten als in je testpositie.
-Oh ja, nog een ding.
Ik wil graag een vrouwestem die me de weg wijst. Kan dat?

Ps. Iedereen die geholpen heeft ontzettend bedankt

baxie

Ik wil graag een hu1205 in mijn volvo t5 uit 1994.
Nu is er vast wel iemand die dit heeft ;D
Hoe staat dit want het is wel een grijze radio in een zwart dashboard. Iemand toevallig een foto van??

Derks

foto van linde

gr derks[

baxie

Waarom zijn ze nou niet in het zwart geleverd :'(
dan had baxie er meteen 1 ingebouwd ;D
Voor de rest super spul!!!

freek

hallo,
zijn er nog meer dingen waar je op moet letten, ik wil er een in een 850 van1995 zetten.
freek

Paul75

Ja moet moet opletten dat je hem er niet op zijn kop inzet... ;D ;D

Tis ff puzzelen maar het moet gewoon kunnen. Ikzelf heb hem in een v70 gebouwd bj'98. Goed apparaat verder.
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

Hen3

Citaat van: Linde op 21-06-2004 21:40:47

Ga trouwen... dan wijst ze je geheid de weg....

Je komt nooit op je bestemming aan... maar toch  :P

thuur

Citaat van: Hen3 :·.·. op 27-10-2005 21:15:57

Ga trouwen... dan wijst ze je geheid de weg....

Je komt nooit op je bestemming aan... maar toch  :P

Jawel... "We ging toch naar mijn moeder?"... :-X

Verder heb ik geen kaas gegeten van het RTI systeem, maar gezien de vele overweldigende reacties lijkt het me niet mogelijk om er een vrouwesetm op te krijgen...

Gr ;D

volvo8502010v

dus als ik het goed begrijp komt deze radio uit een v70 fase II?? en heb je de gps ook werkend??? graag je reactie, want dat lijkt me super.

mathh

Citaat van: volvo8502010v op 19-11-2005 21:55:19
dus als ik het goed begrijp komt deze radio uit een v70 fase II?? en heb je de gps ook werkend??? graag je reactie, want dat lijkt me super.

De enige optie die ze mij boden was het kopen van een gehele kabelboom van een S/V40

mmmmm...................... ???
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18