Stinkende Airco (Olieluchtje)

Gestart door nick04, 28-06-2005 16:44:53

Vorige topic - Volgende topic

nick04

Hallo LS
Ik heb een vraagje als ik mijn airco cq kachel gebruik,en sta
stil dan ruik ik een soort olie luchtje of iets dergelijks.Zodra ik ga rijden is
het weg.Wie heeft hier ervaring mee en of een oplossing voorhanden.

Groet Nick04

speedyT5

Ik denk aan een lekkende kachelradiateur, heb je geen koelvloeistofverlies?
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

reneetje

Citaat van: nick04 op 28-06-2005 16:44:53
Hallo LS
Ik heb een vraagje als ik mijn airco cq kachel gebruik,en sta
stil dan ruik ik een soort olie luchtje of iets dergelijks.Zodra ik ga rijden is
het weg.Wie heeft hier ervaring mee en of een oplossing voorhanden.

Groet Nick04

Kijk eens onder de afdekplaat van je bougies, daar zal zich  wel  mooi wat olie verzameld hebben wat lekker stinkt.
Meestal kun je het al zien aan je olievuldopmond , als deze al lekkage sporen vertoond ( simpel op te lossen door een nieuw rubbertje aan de binnen zijde te monteren a 2 euro ;) ), kun je er wel vanuit gaan dat onder de afdekplaat de kanalen mooi volstaan.

Last but not least een nieuw interieur filter erin, en je nare luchtjes zijn verleden tijd voor nog geen paar tientjes en een paar uurtjes knutselen.
(Is voor iedereen die een (torx) schroevendraaier vast kan houden, goed te doen)

Rene ;)

Ps. Lekke kachel radiator stinkt meestal naar Maggi

nick04

Hoi

Bedankt voor je reactie.
Nee ik heb geen koelvloeistofverlies of iets dergelijks.
Groet Nick04

nick04

Hoi
Ik ga morgen gelijk even kijken en betreft die torx schroevendraaier
kan ik nog net vasthouden dus moet lukken denk ik.

Bedankt voor je antwoord.
Groet Nick04

patvdm

had ook een geurtje voor, maar rook meer naar een verschaalde waterige asbak met een sigarenreuk (weet niet hoe ik het anders kan beschrijven).  Iemand zei me dat dit de combinatie was van het condenswater dat bleef staan aan de verdamper in combinatie met een lek in de verdamper zelf.

Ging na een eindje rijden minder irriteren, maar t kan natuurlijk zijn dat je die geur gewoon wordt tijdens het rijden.

Ondertussen mag ik wel mijn verdamper vervangen.  Nu, ik wil niet dat je in paniek slaat, gewoon effe meedelen wat ik heb ondervonden.  Met het vervangen van de verdamper (volgende week) gaan ze onder meer een gaatje boren en een rubber slangetje aanbrengen om het condenswater vlotter te laten wegvloeien.  Schijnt een knik te zitten in de behuizing net op de plaats van de verdamper (2.5 10v 1996)

Hopelijk heb je meer geluk dan ik!!!
grtz ;)

144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

carien

Heb dit verschijnsel ook in mijn V70 diesel. Ruikt enigszins naar koelvloeistof maar heb geen koelvloeistof verlies. Airco is inmiddels lek, weet nog niet waar?
Heb veel last van hoofdpijn in de auto, zou het daaraan kunnen liggen.

BenC70ES

Het aircomiddel is geurloos, het kan wel zijn dat je hoofdpijn krijgt van de stank als je systeem vol met bactieriën zit, moet gedesinfecteerd worden... is de stank ook ineens weg. :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!