gebrom bij remmen

Gestart door johan283, 11-09-2004 21:56:03

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Ook ik heb af en toe last van getril in het stuur bij afremmen. Ik weet zeker dat het van de achterremmen komt (voor zijn ze nl. nieuw en ook nog eens afgedraaid).

De schijven zijn weinig gesleten, echter wel redelijk gegroefd (tis net een LP met zware baslijnen ;D). Blokken zijn uiteraard eveneens gegroefd, echter pas op 50%.

Bij het demonteren de laatste keer (handremkabel vervangen) viel me op dat ik 1 cilinder makkelijk kon indrukken, voor de ander had ik een 'moordenaar' van 10 kilo voor nodig :P. Een kleine 4000km geleden heb ik overigens de klauwen en schijven schoongemaakt. Alles was prima gangbaar, rubbers intact en weinig roest (op de cilinder/klauw dan ;)).

Begrijp ik het goed als ik hier lees dat alleen vervangen van schijven en blokken niet genoeg hoeft te zijn?

M.a.w. moet ik nu de achterklauwen reviseren en/of een nieuwe schijven/blokken set monteren of schijven afdraaien met nieuwe blokken?

Het zijn maar de achterremmen, dus het enige wat ik wil is een stabiele auto als ik weer moet remmen voor zo'n gebakje wat met 90 de linkerbaan op komt geschoven ::)

Graag jullie advies!

Gr 8)

ed

Thuur,

Ik heb laatst ook mijn achterremmen volledig gedaan, dus: Nieuwe schijven en blokken en de remklauwen gereviseerd. Het remt zoveel lekkerder en beter. Als je een moordenaar nodig hebt om één cilinder terug te duwen zou ik de klauwen zeker eens uit elkaar halen. Revisie setje kost iets van 15 euro. Je kunt deze klauwen niet honen omdat het een dubbelzuiger systeem is. Dan moet je de klauw helemaal uit elkaar halen.
Als je zo blijft doorrijden heb je binnenkort twee nieuwe remklauwen nodig, de zuiger vreet namelijk in de klauw.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

johan283

heb nu achter ook redstuff gemonteerd. Tot nu toe geen klachten