trillingsdemper

Gestart door Guus, 13-11-2002 23:44:04

Vorige topic - Volgende topic

Guus

Hallo,
Afgelopen vrijdag geschiede het volgende:
Na het starten van mijn V70 TDI (1999) kwam er een vreemd geluid uit het vooronder. Onbewust nogmaals gestart waarna het geluid nog heviger werd. Na het openen van de motorkap kwam er rook onder vandaan. ANWB gebelt. Nog eens gestart. Weer hetzelfde verhaal. De ANWB monteur concludeerde een vastgelopen trillingsdemper van de multiriem. De auto werd naar de dealer gereden. Er is door hen vanalles vervangen. De trillingsdemper, multiriem, spanrol en ook de distributieriem omdat deze kennelijk was beschadigt (langs de zijkant). De distributieriem was echter niet versprongen, waardoor de kleppen nog perfect in de maat liepen. Geintje kostte (incl. coulance korting) 1050 euro's.

Vanochtend (de auto was maandag pas weer klaar) merkte ik tijdens de stationairloop een rammelend/tikkend geluid op dat er eerst niet was. Dus meteen maar naar de garage gereden. Nieuwe V70 mee gekregen. Ze zouden er nog een keer naar kijken. Er is weer gekeken of alle kleppen wel in de maat liepen (dit bleek zo te zijn). Ook heeft de monteur een proefrit gemaakt. Dit alles echter zonder resultaat. Wie kan me helpen. Wat kan de oorzaak zijn van dit rammelend/tikkend geluid??? Help!!

Groeten,
Guus

Mellow_yellow

Laat de pomptiming eens controleren. Als die een paar graden verkeert staat dan krijg je een hard tikkend geluid door een andere verbranding.

Guus

Ik verwacht niet dat dat het probleem is. Het geluid komt namelijk van de rechter kant (omgeving distributie riem). Ook is mij verteld dat alles op tijd liep.

Guus