HELP ...mijn verlichting viel uit

Gestart door marcel69, 31-12-2006 18:11:37

Vorige topic - Volgende topic

marcel69

Hallo allemaal, het volgende ik wilde een lading vervoeren en sloot de aanhangwagen op mijn (volvo) contact doos aan. Je raad het al..sluiting, tenminste daar ga ik vanuit want toen ik in de auto stapte om weg te rijden zag ik hoe het oranje waarschuwinglampje brande. Ik zag vervolgens dat rechts voor het stads en dimlicht was uit gevallen. Ik dacht aan een zekering en deed controle maar de zekering was nog heel. Vervolgens Lampjes bekeken, ook niet stuk. Tja wat moet je dan nog meer..gekeken onder de auto waar de kabel van de contactdoos uit komt, juist in de rechter achterzijde wielkas. Die gevolgd en bleken twee stekkers te zijn die met de verlichting zijn verbonden. Stekkers los gehaald, nog steeds het zelfde probleem. Ik heb ook de zekering gemeten, geen spanning op zekering nr. 20 (rechter lamp) Alle zekeringen bekeken en ook niets kunnen vinden. Wie kent dit probleem of heeft een oplossing voordat ik de auto weg moet brengen. Ben zelf niet de beste monteur maar kan nog wel het één en ander en hoop dus op het verlossende antwoord. Oh ja..ik heb een 1995 volvo 850

Ik hoop dat iemand wat weet. Met vriendelijke groet, Marcel
Oh ja...gezond en veilig 2007  :eusa_dance:
"Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspeigel met een politieauto erin"

thuur

Toch een andere zekering geprobeerd?

Nr. 12 wordt gevoed door een klein hulprelais (2/31, 106), dit kun je wisselen met het relaistje ernaast, zijn dezelfde. Relais wordt weer gevoed vanuit contactslot.

Anders toch maar de aanhangerdoos inspecteren :-\

Gr ;)