Startproblemen

Gestart door Egon, 25-12-2006 01:03:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Egon

Allereerst iedereen prettige kerstdagen toegewenst!

Mijn stalen ros heeft de laatste weken helaas kuren, het is een 850 2.5 10v uit 1995 met een lpg2 installatie.
Het begon met een doorgebrande bobine, deze heb ik vervangen. 2 dagen probleemloos gereden en toen ging het weer mis. Bougiekabels, bougies, rotor, verdeelkap zijn in goede staat.
ANWB erbij, 2 uur bezig geweest. Zijn conclusie: LPG computer defect, want zowel op gas als benzine wou de motor niet aanslaan. 

LPG computer vervangen (2e hands) nog niet aanslaan, 10 liter benzine in de tank gegooid want er zat niet veel meer in. Daarop sloeg de motor direct aan.
3 dagen weer goed rijden en vandaag wederom problemen, motor loopt op 4 cylinders, degene die niet meedoet, krijgt wel een goede vonk. Nog even de oude LPG computer teruggeplaatst, gaf eigenlijk geen verschil.
Vanavond: wel starten (op 4 cylinders) maar alleen pruttelen en daarna direct afslaan. Ik ben het spoor even bijster. 

Goede tips zijn meer dan welkom.

Groeten,
Egon



Egon

Update: hij roffelt weer!
Probleem is dat hij niet overschakelt op gas, al lijkt het er wel omdat het ledje van rood naar groen gaat. Zonder het door te hebben heb ik dus alle benzine eruit gereden. Volgende week gaat de 850 naar de LPG specialist voor dit mankement.

Overigens: de startprocedure voor het op gas starten heeft bij mijn roffel geen succes gehad.

Het 'lopen' op 4 cylinders kwam doordat de ANWB het stekkertje van 1 van de injectoren niet goed had vastgeklikt waardoor 1 cylinder gewoonweg geen brandstof kreeg. Hier kwam ik natuurlijk pas achter na 1,5 uur zoeken en proberen en dat op 2e kerstdag. :-)  Maar ik heb in ieder geval al weer gemotoriseerd vervoer.

Egon





vin850

Op gas rijden is lekker, rij zelf ook op gas, maar zorg dat je altijd een halve tank met bezine hebt. Anders draaid je pomp stuk in de tank.

gr Vins
Bedenk goed wat je met je laatste Volvo doet

Egon

Hij rijdt ook weer op gas.....

Oorzaak van het niet op gas willen rijden was tweeledig:

- minkabel gasinstallatie bleek los te liggen;
- zekeringkast gasinstallatie zat vol koelvloeistof
De zekeringkast was onder het expansievat geplaatst. Heeft plekje gekregen naast het expansievat.

Hoe dan ook, ik rij weer op een brandstof die 0,45 EUR per liter kost. :-)

Egon