fluittoon vanuit motorruimte

Gestart door raffar, 28-02-2006 15:33:03

Vorige topic - Volgende topic

raffar

Ik hoor bij koude motor een duidelijke fluittoon (850 T5 estate) in het vooronder bij het accelereren. Weet iemand hier iets van?

Ik heb weleens gehoord dat dat van de multiriem kan komen maar ik heb het eerder gehad met een Audi 200 turbo. Misschien toch een turbo-geluid? Het geluid houdt meestal op als de motor warm is.

Bas850

Een turbo hoort toch te fluiten.......................
"to finish first, you first have to finish"

raffar

Citaat van: Bas850 op 28-02-2006 15:54:54
Een turbo hoort toch te fluiten.......................

Nee, jij bedoelt 'ontluchten van het overdrukventiel' . Dat geluid ken ik maar dat is het niet. Het is echt een fluittoon en alleen bij het gasgeven.

animalT5R

Msschien dat je een lek heb in je slangen oid.
Ik had dat ook doordat mijn HKS dumpvalve te vroeg open ging staan en alle lucht er dus uitgooide,wat ook resulteerde in een fluittoon.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

raffar

Citaat van: animalT5® op 28-02-2006 16:35:34
Msschien dat je een lek heb in je slangen oid.
Ik had dat ook doordat mijn HKS dumpvalve te vroeg open ging staan en alle lucht er dus uitgooide,wat ook resulteerde in een fluittoon.

HKS dumpvalve? Wasdah? ???

M a r c

Bij koude motor is de turbodrukregeling anders, dus zal de wastegate eerder openen. Dát is hoogstwaarschijnlijk wat je hoort. Als de motor warm is gaat de wastegate later open en is de turbodruk ook hoger.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

Hier een foto van de motorruimte.
Boven me kleppendeksel zit de HKS dumpvalve(dat zilveren ding)

is een externe dumpvalve  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

raffar

Aha, dus het kan geen kwaad denk je? Of moet ik hem laten checken op lekkage? Ik rijd zaterdag naar de sneeuw dus "just to be sure"....

Het leuke aan wintersport is om erheen te rijden dus dat moet wel als de brandweer gaan  ;D

M a r c

Is normaal.... Meer een wooohoooo geluid als de motor koud is. Kan geen lekkage zijn want dan zou je het bij een warme motor moeten blijven horen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

raffar

Citaat van: M a r c op 28-02-2006 18:08:39
Is normaal.... Meer een wooohoooo geluid als de motor koud is. Kan geen lekkage zijn want dan zou je het bij een warme motor moeten blijven horen.

jaja, een wooohoooo geluid, dat is het inderdaad! Dus heeft iedereen dat? Dan ben ik gerustgesteld.

b0nkolok

Jammer dat heb ik niet. De mijne (850) heeft ook gen DV. Maar koud zeik ik hem nooit af. Eerst ff op tmp laten komen toch? Leeft ie langer.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mehn

Citaat van: b0nkolok op 28-02-2006 18:18:49
Jammer dat heb ik niet. De mijne (850) heeft ook gen DV. Maar koud zeik ik hem nooit af. Eerst ff op tmp laten komen toch? Leeft ie langer.

Yep, duurt een km of 20 bij normale temperaturen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Citaat van: mehn op 28-02-2006 18:20:20
Citaat van: b0nkolok op 28-02-2006 18:18:49

Yep, duurt een km of 20 bij normale temperaturen  ;)

Mijne is op excact 90 graden na ongeveer 16 km. Dit bij een buitentemp van 10-20 graden.... Als het kouder is duurt het een heel stuk langer om van de 80 tot de 90 te komen

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Citaat van: eugene op 28-02-2006 18:36:40
Mijne is op excact 90 graden na ongeveer 16 km. Dit bij een buitentemp van 10-20 graden.... Als het kouder is duurt het een heel stuk langer om van de 80 tot de 90 te komen

Je hebt er een olietemperatuurmeter in zitten?