Brandstofpomp

Gestart door gw850, 20-10-2005 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gw850

.
Geert

thuur

Een kapotte pomp begint meestal met een stevig gebrom onder de achterbank. Had je dat ook? Dat hoor je meteen als je de auto op contact zet.

Hoelang zit je benzinefilter al onder de auto?

Was het uitvallen na een stukje rijden? Zeg, een minuutje of 10? Lijkt me de moeite waard om je brandstofpomp (103) eens onder de loep te nemen, is toch echt een kwaaltje. Als de pomp na overbrugging of gerepareerd relais nog niet meekomt dan is deze pas verdacht.

Onder het motto: begin bij het eenvoudige ;)


Gr 8)

thuur

Citaat van: gw850 op 21-10-2005 10:39:39
Het benzinefilter zit net een jaar onder de auto, als ik bij de pomp op de stekker "van de auto" meet, dan krijg ik keurig spanning (een paar seconden, normaal zoemt de pomp dan even) Als ik vervolgens spanning op de pomp zet (middels een 12V powerstation) zie ik alleen een klein vonkje als ik hem aansluit, en verder: niets. Vandaar mijn conclusie dat waarschijnlijk het relais wel goed is maar de pomp is overleden.
Roffel heeft nu 285000 km gelopen, als dit de 1ste pomp nog is zou het natuurlijk ook best kunnen.
Ik neem tenminste aan dat, als ik spanning op de pomp zet, dan moet deze ook moet gaan lopen.

Altijd leuk, vonkjes bij je benzinetank ;D

Er komt dan ook geen benzine uit de leiding van de pomp als je deze aansluit?


O, en je zou de stekker van de rpm sensor even moeten schoonmaken om dat ook uit te sluiten. Als de computer niet weet hoeveel toeren je motor maakt schakelt ie de motor uit om schade te voorkomen. Hij zal ook niet starten zonder rpm signaal ;)


Gr 8)

thuur

Ja pin 1 en 3 uit mijn hoofd. Het plaatje kan ik ook niet meer vinden dankzij de fantastisch geavanceerde zoekfunctie ::) :-X

(5000 berichten, max. 6666 dagen oud, anders nog iets?)


Gr :-\

thuur

Mooi man 8)

Hup, en nu rijden met die bak! ;D


Gr ;)