uitlaat 850

Gestart door ako, 09-11-2002 20:47:57

Vorige topic - Volgende topic

ako

;) beste volvo-rijders,
ik heb een vraag over de uitlaat van mijn 850 (2.5.20V). stel dat ie vervangen moet worden, loont het dan om voor een niet originele volvo uitlaat te gaan? het is daarbij van belang dat het o zo mooie geluid gegarandeerd blijft. daarnaast ben ik van plan de auto nog hel wat jaartjes te blijven rijden. heeft iemand tips of ervaringen op dit gebied?
alvast dank voor jullie reacties
gr ad

Edwin

Citeer;) beste volvo-rijders,
ik heb een vraag over de uitlaat van mijn 850 (2.5.20V). stel dat ie vervangen moet worden, loont het dan om voor een niet originele volvo uitlaat te gaan? het is daarbij van belang dat het o zo mooie geluid gegarandeerd blijft. daarnaast ben ik van plan de auto nog hel wat jaartjes te blijven rijden. heeft iemand tips of ervaringen op dit gebied?
alvast dank voor jullie reacties
gr ad

Als het goed is hoeft de standaard uitlaat nooit vervangen te worden a.g.v. roest ed. Alleen als er iets afbreekt/beschadigt of als je een sportuitlaat (oa. te verkrijgen bij www.europeantuning.com  ;))wilt zou je hem moeten vervangen. Ik zou eigenlijk niet weten of er ook kwikfit uitlaten voor een 850 zijn. Volgens mij werkt kwikfit met uitlaten die IN PRINCIPE onder 10 auto's passen, maar onder geeneen past ie precies 100%....

gr. Edwin.  8)

ako

edwin, ik reageer even op je bericht. hoezo nooit vervangen een uitlaat. zijn ze dan van roestvrijstaal? dat zou wel erg goed nieuws zijn! ;D
gr ad

Walter

Die uitlaat is niet van RVS, geen idee hoe die behouden blijft. Het is 1 pijp vanaf de kat met in het midden een grote vierkante doos. Sinds 1992 hebben wij (werk bij een dealer) er twee verkocht, door schade! Hebben 'm niet eens op voorraad, Denk ook niet dat die er universeel zijn, niet lucratief.

Oh ja, en misschien raak je de roiffel kwijt na het monteren van een niet-originele uitlaat  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(

Maar je de kans dat 'ie gaat is erg klein!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Roy V70R

Dat de uitlaat zo goed behouden blijft heeft o.a. te maken dat de vorm goed is.
Er kan bij dit type weinig condens-water blijven hangen.
De uitlaat wordt ook zeer goed warm, van begin tot eindpijp.
Daardoor wordt het condens-water wat er in zit goed verdampt.
Dat kwik-fit uitlaten voor maar tien auto's hebben is natuurlijk onzin, en de pasvorm is zeer goed te noemen.
Kwik-Fit werkt net zoals wij met Walker, USN en Bosal uitlaten die ook origineel maken voor diverse autofabrikanten.
Wij verkopen gemiddeld dertig uitlaten per week, en ik heb nooit gezeur over de pasvorm of enig ander probleem van mijn klanten. ;D
850 GLT - 855 T5 - V70R

Edwin

CiteerDat kwik-fit uitlaten voor maar tien auto's hebben is natuurlijk onzin, en de pasvorm is zeer goed te noemen.

Ik zeg niet dat ze maar 10 uitlaten hebben ik zeg dat ze meerdere typen uitlaten hebben die niet speciaal voor één auto is. Je maakt mij niet wijs dat kwikfit voor elk type auto een precies passende uitlaat hebben.

CiteerKwik-Fit werkt net zoals wij met Walker, USN en Bosal uitlaten die ook origineel maken voor diverse autofabrikanten.
Wij verkopen gemiddeld dertig uitlaten per week, en ik heb nooit gezeur over de pasvorm of enig ander probleem van mijn klanten. ;D

Kijken die klanten dan ooit wel eens onder de auto? Ik heb ooit een Volvo 340 gehad en ben toen ook voor de uitlaat naar kwikfit gegaan. Hij paste eronder ja maar daarmee had je alles ook wel gehad. Hij zat er scheef onder en het eindstuk zat helemaal links tegen de opening aan. Kon niet anders zeiden ze mij toen, het was een uitlaat voor meerdere typen auto's...

gr. Edwin.  8)

Roy V70R

Je hebt waarschijnlijk de uitlaat ook laten monteren door de kwik-fit. :(
Ze willen weleens de verkeerde uitlaatrubbers monteren omdat ze de goede niet op voorraad hebben.
Als je dit doet dan komt de uitlaat helemaal uit verband te hangen. Dit is waarschijnlijk bij jou gebeurt beste Edwin.
Dat er een einddemper voor meerdere type auto`s bestaat heb ik nog nooit van gehoord. ???
CiteerKijken die klanten dan ooit wel eens onder de auto? Ik heb ooit een Volvo 340 gehad en ben toen ook voor de uitlaat naar kwikfit gegaan. Hij paste eronder ja maar daarmee had je alles ook wel gehad. Hij zat er scheef onder en het eindstuk zat helemaal links tegen de opening aan. Kon niet anders zeiden ze mij toen, het was een uitlaat voor meerdere typen auto's...

gr. Edwin.  8)
850 GLT - 855 T5 - V70R

Johann

Dat zal dat universele spul wel zijn omdat dat in verhouding ietsje goedkoper is maar je staat wel 3 weken te klooien voordat 't er recht onder zit.

Roy V70R

Universele uitlaten ken ik alleen in het spotuitlaten segment, zoals die van Auto-Style.
Die hebben universele einddempers die je met een beetje handigheid, een lasapparaat of ander montagemateriaal onder een auto kunt monteren.
Verder kan ik alleen vertellen dat de gerenomeerde merken die uitlaten fabriceren alleen een passende uitlaat voor maar èèn type auto hebben. :)
Dit kunnen ze ook bevestigen bij jouw brezan filiaal in apeldoorn, edwin. ;)
850 GLT - 855 T5 - V70R

Rene

Citeeredwin, ik reageer even op je bericht. hoezo nooit vervangen een uitlaat. zijn ze dan van roestvrijstaal? dat zou wel erg goed nieuws zijn! ;D
gr ad

Toch heeft hij gelijk, de orginele uitlaat van volvo is er een die je nooit (bijna nooit ) hoeft te vervangen.
De dealer heeft ze niet eens op voorraad en moet ze 9 van de 10 keer bestellen.
De uitlaat is gewoon een heel goed en slijtvast onderdeel.

Edwin

CiteerToch heeft hij gelijk, de orginele uitlaat van volvo is er een die je nooit (bijna nooit ) hoeft te vervangen.
De dealer heeft ze niet eens op voorraad en moet ze 9 van de 10 keer bestellen.
De uitlaat is gewoon een heel goed en slijtvast onderdeel.

Ik heb mijn orginele uitlaat van de zomer vervangen voor een sportuitlaat. De orginele is zes jaar oud en, ondanks dat ie er beetje roestkleurig uitziet is ie nog helemaal 100% puntgaaf. Echt super degelijke kwaliteit!

gr. Edwin.  8)

Roy V70R

Jazeker kom ik zaterdag ;D
Ik heb wel trouwens een eindpijp besteld bij GKB, die van een 020-H5 set.
Dus alleen de achterste pijp, ik weet alleen niet wanneer die binnekomt.
GKB zei dat het ongeveer vier weken ging duren, maar ik ben nu al zes weken verder.
Ik wacht wel af. :'(
Ik heb hem trouwens besteld naar aanleiding van een topic.
Iemand (wie weet ik niet meer) had dit ook gedaan en zei dat ie nu een veel mooier geluid had, vandaar.
Ik zie wel wat er gebeurt, als het te hard gaat monteer ik de oude wel weer, :-/

Groeten roy.
P.S.  Wij ontmoeten elkaar bij Holten, ook zin om mee te rijden. :D
CiteerHe Roy heb jij je einddemper al vervangen voor een pijppie???
Kom je zaterdag ook nog even langsvliegen ;D

gr. Edwin.  8)
850 GLT - 855 T5 - V70R