De hoogste tijd! - V70R Saffron

Gestart door ludohaveman, 12-03-2016 09:18:32

Vorige topic - Volgende topic

ludohaveman

Goedemorgen!

Na jaren lurken op dit forum werd het toch maar eens tijd voor een bericht hier. Zeker nadat mijn R gespot is en voorbij kwam in het 'Wie ben jij' topic.

Mijn naam is Ludo en van jongs af aan ben ik besmet met het Volvo-virus. Mijn eerste auto was een zwarte V70 2.5T. Een goed begin.

Nu, na nog een V50 D2 gereden te hebben een aantal jaar, staan hier een Pearl Saffron V70R en een V60 Twin Engine op de oprit. Twee heel verschillende auto's met elk hun plus- en 'verbeter'punten.

Vooral de R is er voor de lange termijn. Het afgelopen jaar is er onderhuids veel onderhoud gepleegd door de dealer en hij is nu technisch weer in topstaat. De komende tijd staan zaken als stoomreiniging van de binnenkant, blokjesgrill, nieuwe banden, een achterbumper met dubbele uitsparing vinden en een dubbele uitlaat op het programma.

Wellicht tot snel ergens op de een of andere bijeenkomst :)

)()()sT

Schitterende V70 zeg! Dat open dak mis ik wel in de mijne :)
Maar zo'n V60, ik vind ze ook echt super, alleen zal het (particulier) nog wel even duren eer er hier een staat ;D

Welkom!

Martin-R

Na je (vrouw) gespot te hebben, ook hier even een warm welkom!

V70R^2

Leuk dat je nu ook een account hebt :)

Mbt blokjesgrille en achterbumper kan ik eventueel helpen, ik heb een xc70 staan van '99 voor onderdelen. Dus als je wat noig hebt :)

ludohaveman

Bedankt allemaal! En dank voor je aanbod V70R^2! :)

josvandevelde

Wat is een saffron V70R toch een prachtige auto. Ik heb onlangs een Laser Blue Pearl aangeschaft en mis een open dak. Ik vind dat mooi en zomers heerlijk. Maar ja, je kunt niet alles hebben, de mijne heeft dan weer wel een dubbele uitlaat.
Veel rijpplezier met beide bolides. Die V60 Twin Engine is ook een beul qua trekkracht. Beide zijn het stationwagons, maar qua binnenruimte zit er een tikkie verschil in, toch?

ludohaveman

Citaat van: josvandevelde op 16-03-2016 15:52:54
Wat is een saffron V70R toch een prachtige auto. Ik heb onlangs een Laser Blue Pearl aangeschaft en mis een open dak. Ik vind dat mooi en zomers heerlijk. Maar ja, je kunt niet alles hebben, de mijne heeft dan weer wel een dubbele uitlaat.
Veel rijpplezier met beide bolides. Die V60 Twin Engine is ook een beul qua trekkracht. Beide zijn het stationwagons, maar qua binnenruimte zit er een tikkie verschil in, toch?

Tijdens mijn orientatie op een LBP kwam ik deze Saffron toevallig tegen. Ruilen? ;)

De V60 is inderdaad veel krapper op de achterbank en qua laadruimte. Daarom misbruik ik de R nog wel eens voor het vervoeren van hout en allerlei materialen. Eigenlijk zonde, maarja...

josvandevelde

Van ruilen komt huilen. Ik hou het bij de LBP.

ludohaveman

Gisteren even bij V70R^2 langsgeweest voor een grill en een achterbumper voor de toekomstige uitlaatmod. Eerste facelift vandaag toegepast! :eusa_dance:

ErikT5R

Ziet er heel goed uit, vaak komt een modificatie niet tot zijn recht maar hier dus wel !
855 T-5R DOP 1995
855 T-5R CY 1995
855 T-5R Black Stone 1995

Thunderstruck