rouw lopen

Gestart door nlco6574, 09-10-2005 23:38:00

Vorige topic - Volgende topic

nlco6574

Ik heb een C70 uit 1998 die inmiddels 130.000 km heeft gelopen, sinds kort loopt mijn motor behoorlijk rauw bij een toerental boven de 3000 toeren, weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

thuur

Hoe is het met je ontsteking gesteld?

Bougies, kabels, rotor, verdeelkap....

Gr 8)

nlco6574

Hij heeft eind juni een grote beurt gehad en begin september is de luchtmassameter vervangen.

Oele

De uitlaat nokkenas timing denk ik...

vroeger zetten is rouwer, later zetten is soepeler.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

nlco6574

inmiddels naar de dealer geweest, alles is via de computer nagelopen en alles staat perfect, uitmuntend werd zelfs gezegd. De schuld werd gegeven aan een uitlaat die niet 100% meer is waardoor onder andere resonantie ontstaat die het gevoel zou geven. aan de motor mankeert niets zegt de dealer dus we gaan eerst maar eens kijken naar een nieuwe uitlaat.

speedyT5

Citaat van: nlco6574 op 09-10-2005 23:38:00
Ik heb een C70 uit 1988 die inmiddels 130.000 km heeft gelopen, sinds kort loopt mijn motor behoorlijk rauw bij een toerental boven de 3000 toeren, weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

begint al een aardige klassieker te worden die C70 niet?? 8)
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

nlco6574

sorry 1998 natuurlijk zo klassiek is hij nou ook weer niet

speedyT5

Misschien iets mis met de katalysator?
heb je verder nog andere geluiden of heb je het idee dat het motorvermogen minder is geworden de laatste tijd?
Al een paar keer meegemaakt bij nieuwere typen dat de kat half gesmolten was.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

ed

Minder vermogen bovenin, meer onderin, en zoals gezegd bij hogere toeren een rauwer blok. Het loopt dan niet meer zo turbine achtig zoals de 5 pitter dat kan doen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Ik heb zelf eens uitgeprobeerd wat voor invloed het heeft om de distri een tandje te verzetten (met 850 2.5 10v).
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar dacht dat de uitlaat veel invloed had, en de inlaat nauwelijks (ik weet nog wel dat ik van tevoren verwacht had dat het andersom zou zijn).
Ik had met uitlaat een tandje vroeger een veel beter rijdbare auto. Hoefde nu ineens niet meer terug te schakelen bij inhalen op de snelweg. Ook stationair draaide hij veel sterker. Bovenin was hij wel een stuk minder snel. Bij hogere toeren klonk hij gewoon erg rauw, en was de aanleiding om het weer terug te zetten.
Let wel, dit zijn hele tanden. Als jouw auto op tijd staat kan het een oplossing zijn om een variabele nokkenas tandwielen te kopen, dan kun je hem fijnafstellen, en een heel goed compromis maken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JCviggen

Citaat van: ed op 14-10-2005 11:48:28
Let wel, dit zijn hele tanden. Als jouw auto op tijd staat kan het een oplossing zijn om een variabele nokkenas tandwielen te kopen, dan kun je hem fijnafstellen, en een heel goed compromis maken.

Je kan de tandwielen zelf ook een beetje verplaatsen en zo de timing nauwkeurig stellen (vraag maar aan Oele ;) )
Ik zit er ook over te denken m'n uitlaatcam wat later te zetten want de fut is er echt compleet uit bij 4800-5000
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"