SRS lampje resetten

Gestart door Adwin_Cream_Yellow, 08-11-2002 21:07:58

Vorige topic - Volgende topic

Adwin_Cream_Yellow

Ik heb in de 2 jaar dat ik mijn T5R Cream Yellow heb het SRS lampje 2 maal laten resetten. In beide gevallen ging de melding over de stuurairbag. Dealer vermoed vat een contaktje niet helemaal goed vast zit. Hij raadde bij de laatste keer (maart 2002) aan bij een volgende melding de kontakten in het stuur na te laten lopen. De dealer vraagt voor het resetten 22 euro. Wat stuur demonteren en kontakten nalopen kost weet ik niet, ongetwijfeld een veelvoud. De vragen:
1 Kan ik de melding zelf resetten onder de motorkap, zoals bijvoorbeeld de service indicatie?
2 Zoniet weet iemand een adres wat goedkoper is dan de dealer in de regio Rotterdam/Gouda die kan uitlezen of de kontakten nalopen.

alvast bedankt

Adwin

DannyB

Die kun je zelf uitlezen en wanneer de fout zich niet meer
voor doet ook weer wissen.

Foutcode's kunnen alleen gewist worden nadat alle foutcode's minstens 1x zijn uitgelezen en de eerste foutcode 2x.
Foutcode's wissen:
Langer dan 5 seconden indrukken, wachten tot de led oplicht, daarna weer min. 5 seconden ingedrukt houden.
Ik dacht dat de stekker in aansluiting A2 moest.

Groeten Danny

raymond

waarschijnlijk een domme vraag, maar "kun je zelf uitlezen"
hoe werkt dit. (moet dit niet bij de dealer?)

raymond

Dank je voor de snelle reactie en eigelijk duidelijke info, echter,
waar is deze schakel unit verborgen (Te vinden)

Marcel_T-5

Hallo Adwin,

Eerder werd aangegeven dat stekker A2 de aansluiting voor SRS is.  Dit is niet juist. A2 heeft te maken met het motormanagementsysteem. Ik heb zelf na demontage en montage van de pagagiersairbag het SRS lampje laten resetten. De monteur die dit voor me gedaan heeft sloot zijn computerterminal aan op aansluitdoos B. Alleen zo'n computer pakt alle stekkers tegelijk. Ik weet dat B1 voor de ECC is en B6 is voor de electrisch te bedienen stoel. Dan blijven dus B2 t/m B5 over, een van die zal het dan wel zijn. Ik weet dus niet welke stekker je moet gebruiken voor SRS. Er staat in het Haynesboek ook geen foutcodelijst voor het SRS systeem. Het lijkt me niet verstandig om zelf een code te wissen als je niet weet wat die betekent en je niet kunt zien wat er aan de hand is. Het lijkt me dat je lekkerder achter je stuur zit als je zeker weet dat alles in orde is. Met veiligheid moet je niet rommelen! Als er echt een storing is die steeds terug komt dan vind ik dat daar, zeker bij het SRS systeem, definitief iets aan gedaan moet worden.

Groeten

Marcel T-5

DannyB

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 850, en ben de
eerste keer ook naar de dealer geweest om de storingscode
uit te lezen. bleek een contact probleem te zijn.Het probleem deed zich op dat moment niet meer voor en werd gewist.
Het is geen probleem om de storingscode te wissen, als die zich niet meer voordoet en als de fout nog steeds aanwezig zou zijn, kun je de foutcode niet eens wissen en dan is het verstandig om het geheel na te laten kijken, want als de storingscode te wissen is, is het voor de garage(in mijn geval), ondoenlijk de fout te traceren.
Hij doet zich immers niet meer voor.
Ik dacht dat het A2 was, is al weer een tijd geleden, maar het is geen probleem om alle contacten te controleren tot je een foutcode hebt uitgelezen, en ik bel dan naar een dealer om te vragen wat de code betekent.

Groeten Danny

Adwin_Cream_Yellow

Bedankt voor alle reakties. Ik zal kijken of het resetten werkt. Door de dealer was destijds ook al aangegeven dat resetten geen kwaad kan, omdat als er echt een kontakt los zit de fout niet is te verwijderen. Aangezien de fout 7 maanden weggebleven is valt het dus nog mee.

groeten,

Adwin