Slechter starten met warme motor.

Gestart door Guido_Smit, 18-05-2003 19:53:26

Vorige topic - Volgende topic

Guido_Smit

Mijn 850GLT van 1992 (423.400km) op lpg start de laatste tijd moeilijker als hij nog warm is. Hij start automatisch op benzine en schakelt automatisch over op lpg. Hier is niets mis mee maar hij stinkt wel naar benzine. Ik heb het gevoel dat hij te veel benzine krijgt met starten bij warme motor. Dezelfde hoeveelheid met koude motor werkt goed want dan start hij meteen. Kan het de benzinedrukregelaar zijn?
Wie heeft een idee?

2.0keijzer

Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem (LPG, 302000 km). Het schijnt dat de benzine-inejctoren na zoveel LPG kilometers sterk vervuild zijn, waardoor de hoeveelheid benzine niet meer nauwkeurig is (lees: te rijk). Ik heb al injectorreiniger van Wynns geprobeerd, maar het euvel leek alleen erger te worden. Ik probeer nog 1 x een ander goedje, anders zit er niets anders op dan de injectoren te (laten) demonteren en ultrasoon te laten reinigen (EUR. 15.-/stuk, excl. de-en montage)

Guido_Smit

Aan de injectoren kan het eigenlijk niet liggen in mijn geval, zijn 70.000km allemaal vernieuwd.
Ludo, bedoel jij brandstoffilter (die grote pot) naast de benzinetank of is er nog een filter?
Deze heb ik vorig jaar nog laten vernieuwen.
Slangetje lostrekken bij benzinedrukregelaar zal ik nog proberen.

Groeten: Guido