850 op lpg

Gestart door briston, 14-10-2005 16:57:56

Vorige topic - Volgende topic

briston

Ik kan een dealeronderhouden 850 estate 2.0i aanschaffen
Hij heeft 250000 km gelopen en staat te koop bij pg autos te papendrecht
Iemand ervaring met dit autobedrijf? en op welke punten moet ik letten als ik eventueel tot aankoop over ga

RRRRR_Ramon

Er is genoeg over te vinden waar je op moet letten bij aankoop van een 850. Probeer de zoekfunctie eens ::) Ik geef je vast een hint: AANKOOPTIPS. Veel succes !

Leuke poll trouwens  8)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

Kijk eens in DEZE tread  ;)

Ik heb gelijk maar ff gestemd  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hanszelf

Jeetje, maar liefst 100% LPG ;D
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

briston

Na lang wikken en wegen hebben wij besloten om een 850 te kopen maar gewoon op benzine
Ivm het aantal km dat wij rijden per jaar was het toch niet de moeite om op lpg te gaan rijden

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes René

hanszelf

"gewoon" op benzine? Noem dat maar gewoon ;D

Ff zonder gekheid: LPG is vaak veel eerder lonend dan veel mensen denken. Hoeveel rij je per jaar?

Hans

daytonawim

De 2 liter kan uit mijn hoofd zelfs op G3 als ie dat niet al is, dan
is het zelfs super interesant !!

Frans Harkema

Het omslagpunt ligt globaal rond de 10 dkm., uitgaande van een al bestaande LPG installatie.

hanszelf

Psies. En een hoop potentiële kopers denken dat dat omslagpunt veel hoger ligt, denken dat LPG dus niet gunstig voor ze is en gooien dus elk jaar een hoop geld weg.

Hen3

Citaat van: hanszelf op 16-10-2005 21:28:22
Ff zonder gekheid: LPG is vaak veel eerder lonend dan veel mensen denken. Hoeveel rij je per jaar?

@Thuur: waar blijft je reactie?  ;D

thuur

Citaat van: Hen3 :·.·. op 17-10-2005 08:57:21
Citaat van: hanszelf op 16-10-2005 21:28:22

@Thuur: waar blijft je reactie?  ;D

Afgelopen jaar 16dkm gereden :P

In mijn zojuist geproduceerde sheet zou ik dan 2500 (aanschaf lpg installatie, G2 want mijn auto is te oud) gedeeld door 500 (besparing per jaar) binnen 5 jaar de installatie eruit hebben (mits er geen extra kosten aan de installatie komen) :D

Ja, toppie! Ik ga het meteen doen!! :D :D :D

Gr ::)

[edit] wegenbelasting aangepast, stond verkeerd :-[ [/edit]

hanszelf

Aanschaf installatie? Het ging Briston om een auto waar al een installatie inzit. Dan bespaar je dus in jouw sheet bij 16dkm gewoon 500 euri per jaar ;D

peterr

En volgens mij nog meer, want een 2.0 kan volgens mij wel als G3, dus tel er nog maar 300 euri bij. 800 totaal dus..

thuur

Citaat van: peterr op 18-10-2005 08:33:30
En volgens mij nog meer, want een 2.0 kan volgens mij wel als G3, dus tel er nog maar 300 euri bij. 800 totaal dus..

Weet jij het, weet ik het ??? Mijn karretje is van 6-'93..

CiteerHet G3-stappenplan  
Om te bepalen of uw occasion in aanmerking komt voor de G3-regeling hebben we voor uw een G3-stappenplan opgesteld.

Stap 1
Om voor de G3-premie in aanmerking te komen, is het niet alleen belangrijk dat er een G3-installatie in uw auto zit. Om te beginnen moet de auto zelf voldoen aan de Europese richtlijn EG 94/12, die bepaalde eisen aan de uitlaatgassen stelt. Auto´s vanaf 1 januari 1994 zijn waarschijnlijk gecertificeerd. Om helemaal zeker van uw zaak te zijn kunt u kunt u het beste met uw dealer of importeur contact opnemen. Als uw auto niet volgens EG 94/12 is gecertificeerd, komt u niet in aanmerking voor de G3-premie van 317 euro.

Stap 2
Uw auto is gecertificeerd volgens EG 94/12. Nu gaat het erom dat de gasinstallatie een G3 is. Kijk eerst naar het merk. Als het één van onderstaande merken is bestaat de mogelijkheid dat het een G3 is: AG Autogas - Eurogas Utrecht - Koltec - LPG Techniek Zevenaar - Necam - Prins - Vialle.
Er zijn ook private label merken voor autogasinstallaties. Dan staat op de apparatuur het merk van de auto. In 99% van de gevallen is de apparatuur dan wel afkomstig van één van de zeven genoemde fabrikanten. Behoort uw gasinstallatie niet tot één van bovenstaande merken, dan komt u niet in aanmerking voor de G3-premie van 317 euro.

Stap 3
Uw autogasinstallatie behoort tot één van de hierboven genoemde zeven merken. Nu gaat het erom te verifiëren of de apparatuur G3 erkend is. Uw inbouwstation (dat kan de autodealer zijn, maar dat hoeft niet) kan u dat vertellen.
Als uw autogasinstallatie van hetzelfde merk is als uw auto kan uw dealer u vertellen of het een G3 installatie is. Als uw gasinstallatie geen G3-installatie is, komt u niet in aanmerking voor de G3-premie van 317 euro.

Stap 4
Uw auto is EG 94/12 gecertificeerd, de gasinstallatie is G3 erkend. Nu kan een erkend LPG-inbouwstation de G3-codering voor u aanvragen bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Dat gebeurt met een speciaal aanvraagformulier. De code G3 wordt dan op uw kentekenbewijs aangebracht. Het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting verrekent dan automatisch de G3-premie van 317 euro met de betaling van uw houderschapsbelasting.  

Gr :P

peterr

Euhm Thuur, ik reageerde op Hanszelf. Die had het over de 2.0 die Briston hier op het oog had. ::)
Die zijn van 96 en later, dus G3, als ik jouw stukje goed heb gelezen. Ik had het dus niet over jouw auto... ;)

Ik zal de volgende keer netjes quoten om verwarring te voorkomen...