Doffe Achterlichten?

Gestart door mehn, 22-10-2005 19:10:44

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Ja de lampen glimmen nogsteeds. Het lijkt een oplossing te zijn die goed werkt, ook na 2 maanden dus.
Heb nu de auto niet bij me, maar zal kijken of ik vanavond even een fotootje kan plaatsen. (Als ik het niet vergeet) ;)

cas

had voor de test mijn oude ook gedaan, met rode lampen spray. en ook DIE zijn nog steeds mooi na een maand of 4 !! ( heb ze buiten in de regen en zon liggen voor real live simulatie. )

als je de lampen polijst kan je evt oneffenheden verwijderen.

ik ben voor V70 units gegaan. ..
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Markkie

Citaat van: Teddy81 op 15-06-2010 09:03:13
Ja de lampen glimmen nogsteeds. Het lijkt een oplossing te zijn die goed werkt, ook na 2 maanden dus.
Heb nu de auto niet bij me, maar zal kijken of ik vanavond even een fotootje kan plaatsen. (Als ik het niet vergeet) ;)

Klinkt goed ! Heb nog een oud setje achterlichten liggen ga ik die ook maar eens behandelen. Bedankt voor de tips !

grtz

Markkie

pwassink

Citaat van: Markkie op 16-06-2010 07:56:35
Citaat van: Teddy81 op 15-06-2010 09:03:13

Klinkt goed ! Heb nog een oud setje achterlichten liggen ga ik die ook maar eens behandelen. Bedankt voor de tips !

grtz

Markkie

In dit geval stel je ze wel bloot aan Uv, waardoor ze origineel kapotingen / sterk verouderden
maar je kan niet simuleren wat er aan troep, zand, gruis, water en uitlaatgas/chemo-meuk
tegenaanketst rijdend. Het meeste asfalt ligt immers ook vol met troep .  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Teddy81

Even 2 fotootjes van hoe de achterlichten er nu bij staan. Exact 2 maanden na behandeling nogsteeds mooi!  :eusa_dance:

)()()sT

Mooi hoor! Fijn dat ze nu nog steeds glimmen, en hopelijk is dit dan eindelijk een oplossing die wat langer houdt  ;)

Teddy81

Ja, de mooiste oplossing blijft natuurlijk gewoon nieuwe erin maar voorlopig voldoet dit prima! Over 2 weken APK, kijken of die gasten het ook accepteren, officieel mag je je achterlichten namelijk niet voorzien van een verf of coating of wat dan ook! Ik ben dus benieuwd. ;D

Bart-Willem

Voor m'n vorige 850 had ik ooit polijstpasta gekocht, speciaal voor kunststof glazen. Daarmee zou het opgelost worden: niet dus. :( Wat ik toen heb gedaan: bus WD40 gepakt en lekker ruim erop gespoten en ingesmeerd. Dat bleef een tijdje goed, ik denk dat het net zo goed werkt als lijnolie of bumpercleaner. :P

cas

Citaat van: Bart-Willem op 12-07-2010 10:45:41
Voor m'n vorige 850 had ik ooit polijstpasta gekocht, speciaal voor kunststof glazen. Daarmee zou het opgelost worden: niet dus. :( Wat ik toen heb gedaan: bus WD40 gepakt en lekker ruim erop gespoten en ingesmeerd. Dat bleef een tijdje goed, ik denk dat het net zo goed werkt als lijnolie of bumpercleaner. :P

juist, dat is een weken of maandje oplossing.

eindconclusie is en blijft gewoon nieuwe units, of die van MY96  .

lakken is iets wat nog niet veel mensen gedaan hebben, en blijkt ook wel goede resultaten te geven. smeermiddeltjes werken allemaal tijdelijk, wat voor prijs ze ook dragen  ;D  het kunstof is gewoon door en door dof.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Vandaag nieuwe APK met de geschilderde achterlichten, die nog steeds mooi glimmen. Voorlopig blijven ze dus nog een jaartje zitten! ;D

Rene85

goedkoper en meestal nog sneller ook  -->

Meguiar's PlastX   is als het ware polijst, haalt er een dun laagje af. heb er laatst nog beschadigde achterlichten mee netjes gekregen, veel krassen en dofheid weg gepoetst.

pwassink

Geweldige tip, maar t is mij echt te lang poetsen om door en door uv verweerd plastic weg te slijpen ..
kijk eens goed naar een <95 achterlicht van een wagen die zon zag, begrijp je m'n cynisme, en dat van anderen.

T blijven allemaal lapmiddelen, en vooralsnog is alles tijdelijk, als ze echt goed "vergaan" zijn zitten de
verkleuringen en haarscheurtjes tot aan de binnenkant van de estate lampunits..

T enige wat echt en blijvend helpt zijn verse > 96 units ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

san

Heb net even alles doorgelezen,maar,als je echt hele doffe achterlichten hebt kom je dan wel door de APK? of maakt dat niet uit...

thuur

Citaat van: san op 03-09-2010 20:34:40
Heb net even alles doorgelezen,maar,als je echt hele doffe achterlichten hebt kom je dan wel door de APK? of maakt dat niet uit...

Ze moeten wel heel belabberd zijn wil je problemen op de APK krijgen. De meeste ellende smeer je makkelijk weg met een lik vet of olie.

Gr 8)

DerWeis

Ik heb idd zelfde probleem met mijn achterlichten, ik zit te dubben of ik v70 achterlichten zal aanschaffen of de aftermarket "zwarte" units. is er ook iemand die foto's heeft van een zwarte estate met die donkere "et" achterlichten?
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?