De rode van het forum

Gestart door zweed, 23-10-2005 18:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zweed

Citaat van: Turbobiker op 25-10-2005 21:44:55
Citaat van: zweed op 25-10-2005 18:58:53
Ik heb één keer in mijn leven een fiets gedemonteerd. Die heeft nooit meer gereden.

Alleen demonteren werkt inderdaad niet ::)

Daar ben ik ook achter. De stoffelijke resten liggen nog her en der in de schuur. Hier wat Koga, daar wat Miyata.

Esveldt

Citaat van: elianmars op 25-10-2005 20:40:17
Soms heb ik hier op het forum het idee dat je niet echt meetelt als je een automaat hebt..... :-X :-X
Citeer

Nee hoor helemaal geen probleem mee!! Sterker nog was ook mijn eerst ekeus. Alleen die ik nu heb was eerder en zo mooi! Dat kon ik niet aan me voorbij laten gaan!!!!

Paul

elianmars

#47
Citaat van: Turbobiker op 25-10-2005 21:45:51
Citaat van: elianmars op 25-10-2005 20:40:17
Soms heb ik hier op het forum het idee dat je niet echt meetelt als je een automaat hebt..... :-X :-X

Automaat, Opel... Je zit aan de verkeerde kant van de score ::) ;)

Je hebt zeker nog niet vernomen dat ik de nieuwe moderator ben? En jij solliciteert naar een ban.... ::)









;D ;D

Ik ben heel gelukkig met m'n automaat en ook met m'n OPEL!!  ;)

fearless

Citaat van: thuur op 25-10-2005 21:07:12
thuur die dacht dat je niet meedeed als je geen turbo had ???

Ik ben ook turboloos.  ;D


Hey welkom op het forum. Het word nog druk hier.  ;)

thuur

Citaat van: fearless op 25-10-2005 23:12:09
Citaat van: thuur op 25-10-2005 21:07:12
thuur die dacht dat je niet meedeed als je geen turbo had ???

Ik ben ook turboloos.  ;D


;D Maar jij hebt echt een mooie auto ;D

Ik heb zo'n saaie Estate....


Gr ;)

Frans Harkema

Citeer
Ik ben heel gelukkig met m'n automaat en ook met m'n OPEL!!  ;)
Citeer

Ach, een kinderhand............. ;D

Claudia

Citaat van: thuur op 26-10-2005 00:22:28


;D Maar jij hebt echt een mooie auto ;D

Ik heb zo'n saaie Estate....





Geloof tóch dat hier een praatgroep nodig is....voor de turbolozen, saaie estate-owners, automaatlosers, sedanbestuurders, en iedereen zonder :iconr: op z'n grille.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

alex V50

Citaat van: thuur op 25-10-2005 21:07:12
Citaat van: zweed op 25-10-2005 21:04:21
Vind ik eigenlijk ook. Mijn enige angst is dat ik straks, als de gewenning toeslaat, iets met 400 pk wil...

Hehehe, en als je nu ook nog over kleine onnozele dingentjes begint te zeuren (lampje van de asbak doet het niet!) dan ben je een echt Volvo rijder geworden ;D

We hebben ook een T-5 die geprepareerd wordt om 500+ pk te doen, dus mogelijkheden zat 8)


Groet,
thuur die dacht dat je niet meedeed als je geen turbo had ???

Oeps, dan ben ik dus een echte Volvo rijder (kan ik mee leven)...
Ik irriteer me er al tijden aan dat het lampje het niet doet...

Gr. Alex.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

Vulk

#53
Citaat van: Claudia op 26-10-2005 08:15:50

Geloof tóch dat hier een praatgroep nodig is....voor de turbolozen, saaie estate-owners, automaatlosers, sedanbestuurders, en iedereen zonder :iconr: op z'n grille.

Vergeet niet de mensen met een kmstand lager dan 300 000km of zelfs zonder een volvo.

LeRa

Citaat van: zweed op 25-10-2005 20:25:58
Een week geleden trok ik volgas bij het stoplicht weg; de Kawasakirijder naast me viel bijna van zijn fiets van verbazing.
En ja, dat vond ik leuk. Wil best volwassen zijn. Maar het lukt niet.

Bas

Welkom Zweed (Bas),

Erg vermakelijk dit soort verhalen. Ik hoop er dan ook meerdere te mogen lezen in de AutoWeek.
Veel plezier met je R.

Groeten, LeRa

....die om hele andere redenen op en top geniet van zijn 850. Maar toch ook stiekum wel zoveel peekaas zou willen ::)

ed

Citaat van: zweed op 25-10-2005 21:08:58
Hoeft niet. In de auto-industrie komt anno nu de grootste veelvraat aan zijn trekken. Laatst een Porsche Cayenne met 750 pk mogen uitproberen. Achterlijk. Gevaarlijk. Geweldig.

Dat is inderdaad wel erg veel. De turbo Volvo's vind ik daarentegen met rond de 250 PK zeker niet te snel. Het is allemaal prima beheersbaar, en vlug als het vlug moet. Maar ik heb zelf nog wel vaak het idee dat het allemaal wel wat vlotter mag. Maar ik begin niet aan tunen, want 300 pk is ook zo gewend. Zorg er liever voor dat de auto heel fijn rijdt (schokbrekers/remmen enz.).  Denk dat ik daar als "veelrijder" toch meer aan heb.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Citaat van: Frans Harkema op 26-10-2005 00:43:13
Citeer
Ik ben heel gelukkig met m'n automaat en ook met m'n OPEL!!  ;)
Citeer

Ach, een kinderhand............. ;D

Kinderhand? Ik ben 37 jaar en heb twee kinderen.......  ::) ::)

Misschien dat die handjes snel gevuld zijn?  ;D ;D

sas

Hallo Bas! Leuk dat je je direct voorstelt. We hebben gemaild toen je interesse in mijn groene t5 had. "Nog niet actief op het forum. Maar wat niet is kan komen", zei je. En ik ben best jaloers op je rooie r. Ik heb geen moment in de gaten gehad dat je die Bas was, totdat ik mijn collega's de Autoweek liet zien dat die ouwe Bas ook een 850 had gekocht, toen ging er een lichtje branden. En wel die foto erbij houden in je columns he? In plaats van die Schrota  ;D
Ik vind het super leuk jou erbij te hebben, vind de columns leuk, en hoop je te zien op een toekomstige meeting. Dus effe lid worden van de club he?

zweed

Citaat van: sas op 28-10-2005 19:31:44
Hallo Bas! Leuk dat je je direct voorstelt. We hebben gemaild toen je interesse in mijn groene t5 had. "Nog niet actief op het forum. Maar wat niet is kan komen", zei je. En ik ben best jaloers op je rooie r. Ik heb geen moment in de gaten gehad dat je die Bas was, totdat ik mijn collega's de Autoweek liet zien dat die ouwe Bas ook een 850 had gekocht, toen ging er een lichtje branden. En wel die foto erbij houden in je columns he? In plaats van die Schrota  ;D
Ik vind het super leuk jou erbij te hebben, vind de columns leuk, en hoop je te zien op een toekomstige meeting. Dus effe lid worden van de club he?

Dank Sas. Overigens ben je vast blij dat je destijds je T5 niet aan me hebt verkocht; hij zag er op de foto erg goed uit en afgaande op onze email-correspondentie was je zéér op hem gesteld, zoals het hoort.
Met de foto in AW ben ik erg tevreden; de rooie staat er mooi op (had liever achter hem gestaan; dan was hij nóg prominenter in beeld geweest). Onderschat mijn Schrota trouwens niet; laatst met de suffe Tsjech wel met continu 220 op de teller van Oberhausen naar Emmerich geprutteld. Dus hem houden we óók in ere. Voor die 130 pk TDI van de Skoad heeft Rica overigens eveneens een leuk pretpakket in de aanbieding (160 pk, 390 Nm geloof ik). Misschien toch maar eens proberen...

Groet,

Bas


peterr

Citaat van: zweed op 25-10-2005 08:34:56
,,Overigens is zo'n rechthoekig eindpijpje nog gewoon te bestellen bij de dealer..
Beter nog.. Dat is een leuk klusje voor Bas op de eerstvolgende sleuteldag van de club.''

Ik, sleutelen?
Vrees dat dat een Jiskefet-achtige vertoning wordt. Wel leuk om naar te kijken. Minder leuk voor de Volvo.
Foto's van de rode volgen.

Groet,

Bas



Nou het is toch echt simpel hoor. De mijn R heeft sinds gisteren weer een toonbare achterzijde.

Boutje los, nou ja, boutje los proberen te maken, boutje dat afbreekt, oud eindstuk slopen met daartoe geeigende tang, nieuwe monteren door 1 boutje vast te draaien (wel goed invetten...) en klaar alweer....

Overigens was een vierkant eindpijpje volgens de plaatselijke volvodealer niet meer te krijgen, dus ik heb nu een ovale.