Afdrogen

Gestart door ceesklumper, 16-07-2005 23:25:24

Vorige topic - Volgende topic

ceesklumper

Na het wassen de auto afdrogen gaat heel gemakkelijk met:

"The Original California Water Blade
Price: $19.99

The Original California Water Blade removes water quickly, cleanly, and efficiently. It will mold itself to almost any contour, and dries the surface in one pass. The Original California Water Blade has many unique properties such as the 2-3/8" x 12" long blade that is made of medical grade silicone, one of the most gentle and smooth substances available. The patented T-Bar edge combined with the flexibility of the silicone creates the most efficient drying device available. Virtually eliminates messy chamois and towels. "

Zie bijv. hier: http://www.calcarcover.com/product.aspx?id=1006&cid=100

Dit werkt perfect, je zwaait het water als het ware van de ramen & lak af; alleen de allerlaatste druppels met een doek, zeem of spons afnemen en klaar is Cees. Ik weet niet of ze in Nederland verkrijgbaar zijn, maar dat zou wel moeten! Afdrogen is hiermee een fluitje van een cent.
Cees Klumper
Amsterdam

thuur

Ik gebruik gewoon een raamwisser ???

Gr ;D

daytonawim

Hey Thuur, das mijn idee :-)

ceesklumper

Dat ik daar nou niet opkom. Ik zal dat ook eens proberen!
Cees Klumper
Amsterdam

thuur

Ja echt.... Al sinds mijn eerste autootje ;)

Gr 8)

ceesklumper

OK, ok, ik was er echt nooit opgekomen (hoewel ik thuis degene ben die altijd de ramen lapt, ook dat nog).
Cees Klumper
Amsterdam

@®-

Het allermakkelijkste afdrogen is wassen in de regen hoef je niet te zemen en de auto droogt zonder vlekken op (moet ie wel goed in de was staan)

onnaj

Ik rijd de auto altijd naar een wasbos, met een afgesloten emmer met sop en spons erin en als ik klaar ben spuit ik hem af met gedeminiraliseerd water en dan heb je ook niet één streepje!

daytonawim

Onnaj, das ook mijn idee als ik em niet voor de deur heb gewassen. :-)

Dat leiding water zit zo vol met kalk dat je allemaal kringen krijgt als je em
op laat dragen zonder af te nemen :-(

big ben

Nog even over die wisser van Ceesklumper, die kun je  kopen bij de formido of bij de marskramer. Krijg je er geen krassen van???Ik heb er wel over gedacht om er een te kopen, maar ik heb zo mijn twijfels ::)

@®-

Citaat van: big ben op 26-10-2005 11:06:21
Nog even over die wisser van Ceesklumper, die kun je  kopen bij de formido of bij de marskramer. Krijg je er geen krassen van???Ik heb er wel over gedacht om er een te kopen, maar ik heb zo mijn twijfels ::)

Ik heb dat ding op de zaak gehad en heel snel in een hoek gegooid want als een keer je auto niet goed hebt afgespoeld en er ligt nog steeds een beetje zand op heb je gewoon krassen in je lak.

big ben

Dat dacht ik al :-/ , ben in m'n nopjes met je antwoord Armin. Toch meer iets voor de huishouding?! :)

@®-

Citaat van: big ben op 26-10-2005 11:21:33
Dat dacht ik al :-/ , ben in m'n nopjes met je antwoord Armin. Toch meer iets voor de huishouding?! :)

Wat dan eigenlijk weer voor de huishouding is maar waar ik dan weer mijn auto mee afdroog is zo'n syntetisch vaatdoekje. Dat werkt perfect en beter dan een gewone zeem.