Automaat schokt in R

Gestart door arjenT5R, 17-11-2008 19:39:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ik heb het probleem al een tijdje en heb veel gelezen over automaten hier op het forum,
maar ben nog niet veel tegengekomen wat er op leek.
Maar ik wilde hier pas gaan zeiken als ik eens een flush gedaan had ;D
naja vorige week 10 liter agip dextron III door de automaat gejaagd
en heb het idee dat het allemaal wel iets beter is.

In de D geen probleem loopt allemaal prima klein schokje van 1 naar 2 en de rest super vloeiend,
zowel koud als warm.

Alleen in de R met koude motor niets aan de hand,
maar zodra de automaat warm wordt en ik wil achteruit rijden (dus stoppen en keuzehendel in R zetten) dan slaat ie er  best hard in maar minder hard als ik eerst terug naar P ga en dan pas naar R.
Over het algemeen gaat het goed totdat ik gas geef tijdens het achteruit rijden,
dan gaat ie heel erg schokken als ik gas blijf geven gaat ie over dat punt heen en is het weg, maar het komt net zo makkelijk weer terug. Het is het ergst als ik bv achteruit een hellinkje op moet dan moet ik heel veel gas geven en dan gaat ie heel langzaam en gigantisch schokkend achteruit.
Soms als ik de rem loslaat begint ie al met schokken zonder gas geven.

En de andere keer is er weer niets aan de hand met warme motor en kan ik gewoon een hele straat achteruit rijden.

In de andere versnellingen geen problemen niet in winter niet in sport
in de 3 en l ook niet.

Ik rijdt toch al een tijdje rond met dit probleem maar heb niet het idee dat het erger wordt,
juist minder maar dat kan ook tussen de oortjes zitten.

PS: T5 van 94 met ca: 340 op den klok
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Is mijn verhaal te vaag? :P
of is het een apart probleem? ???
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mehn

Citaat van: arjenT5R op 17-11-2008 19:39:36
maar zodra de automaat warm wordt en ik wil achteruit rijden (dus stoppen en keuzehendel in R zetten) dan slaat ie er  best hard in

*BONK* / *KLONG* ?

Dat herken ik wel. Intern lek waardoor het langer duurt voordat de pomp de druk hoog genoeg heeft.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

nou het is meer een kleng dan een bonk
maar eigenlijk is het gewoon het gevoel dat de auto met een ram achteruit wil
je ziet het blok ook kantellen als je het met de kap open doet.

Maar een intern lek is dus niets aan te doen?
Maar ik kan er gewoon mee blijven rijden?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

innocenti

Had mn neef ook met zn CY. Op mn advies olie versnellingsbak ververs. Bijna weg. Na 15000km nogmaals en nu alleen nog bij plankgas voelbaar.

Gezien de geringe inverstering van de bakolie de moeite waard.

mehn

Dit gaat niet weg met een olieflush...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

innocenti

Mehn je hebt gelijk. Had gelezen met inschakelen en dus niet goed gelezen.

Sorry Arjan

arjenT5R

Toen ik vdaag bij de dealert was heb ik ook de veel besproken
motor flush flesjes zien staan. Hier was ook een versie van te krijgen  voor
de automaat "leak stop" gezien het woord interne lekkage?
mischien te proberen?

En heeft dit probleem verder geen invloed op de rest van de automaat?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

als het een mechanisch, electrisch of slijtage probleem is, zullen de beste toevoegingen geen uitkomst brengen.
een correcte diagnose laten stellen bij een specialistisch automaat bedrijf lijkt me beter, dan weet je tenminste waar je aan toe bent...

arjenT5R

hmm ;D

Dat wordt een 1,2,3 postkredietje :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!