hoe leg je de spanningskabel?

Gestart door raffar, 25-10-2005 11:48:51

Vorige topic - Volgende topic

raffar

Ik wil graag een extra versterker met subwoofer inbouwen. Waarschijnlijk gaat de subwoofer gewoon achterin de koffer (estate) en de versterker in de reservewielbak. Hiervoor heb ik een spanningskabel nodig die direct vanaf de accu naar het interieur gaat.

Weet iemand waar de doorvoerthules zitten waardoor de kabelboom naar binnen gaat? Ik kan geen ingang vinden.

En hoe gaat de kabel het best naar achteren; door de deur-dorpel-strips (leuk woord) of door de middentunnel?

BVD

@®-

Kijk even naar je schutbord als je daar een rubber dop ziet zitten kan je daan een draad door voeren.

Persoonlijk zou ik de draad door de dorpels laten lopen dit is veel sneller te leggen.

Ik heb van de week een CD-wisselaar ingebouwd in 20 minuten (zit echt netjes hoor, is er niet lomp ingeknald) inclusief het leggen van de kabel van voor naar achter.

thuur

Is al meerdere malen langsgekomen, even goed zoeken dus ;)
(Tip: probeer gevanceerd zoeken en verhoog de limieten)

Gr 8)

raffar

okeej, ik kon zo gauw nog niets vinden over dit onderwerp. Probeer ik nog eens. Bedankt.

Ik kan trouwens nergens een rubber dop vinden; dat is nou net het probleem. Scheelt het als je airco hebt (ECC) zodat je schutbord volgebouwd zit met allerlei apparatuur?

@®-

Er moeten kabels je schutbord in gaan je kan de nieuwe kabel er daar gewoon bij doen.

thuur

Citaat van: raffar op 25-10-2005 13:26:11

Ik kan trouwens nergens een rubber dop vinden; dat is nou net het probleem. Scheelt het als je airco hebt (ECC) zodat je schutbord volgebouwd zit met allerlei apparatuur?

Nee, dat maakt niet uit. Ik heb zowel bij een ECC-850 als een non-ECC-850 een versterker achterin gegooid. Die rubber dop (staat nog een foto van hier ergens als ik het goed heb) zit aan de bijrijderskant iig.

Gr 8)

BasV70

Bij mij, V70 MY2000, heb ik de kabeldoorvoer onder het stuur gebruikt. Er gaan daar een aantal kabelbundels de motorruimte in (fuse-box zit daar in de buurt) en een van de doorvoeren was nog ongebruikt. Ik weet niet of die bij de 850 ook op die plek zit.

Ik heb de kabel van onder het dashboard naar de motorruimte gestoken, andersom had ik de doorvoer nooit gevonden, want die zat precies onder en achter een zekeringenkastje. Nu was ik ook de kabel een tijdje kwijt, maar toen ik er 2 meter doorheen gevoerd had, zag ik hem verschijnen.  ;D

Binnenin heb ik de voeding en de aanstuurkabels inderdaad langs de dorpels gelegd. Voeding links en stuurkabels rechts. Is mij hier ooit verteld dat voeding en stuurkabel elkaar kunnen storen, dus vandaar.

De afdekstrips van de dorpels trek je heel eenvoudig los (in het midden je vinger er achter en voorzichtig trekken) en druk je ook makkelijk weer vast (tenminste, bij de V70). Als je weet wat je aan het doen bent is het inderdaad ongeveer een uurtje werk. Ik ben destijds een hele zaterdag aan het klooien geweest. ::)

Succes er mee!

Laserblue

ik heb er onder m'n motorsteun eentje zitten en heb er één bij gemaakt met een thule (deze zijn allebei 50mm2)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*