Centrale deurvergrendeling gaat spontaan open

Gestart door rojo, 07-12-2005 22:46:49

Vorige topic - Volgende topic

rojo

???Ik heb een 850 GLT ´92. Als ik de auto op het oprit zet gaan spontaan de deuren op slot en weer open. Dit blijft zich met tussen pozen van enkele minuten herhalen. Als ik de auto meeneem naar een andere locatie heb ik dit probleem niet. Hoe kom ik er nu achter wat de oorzaak is?

Peth©oni

Zal toch iets zijn met draadbreuk.... Of je hebt een geest bij je huis die je iets duidelijk wil maken  ;D

@®-

Ik denk eerder een radio storing van iets in de buurt, zendmast of hoogspanningkabels of iets dergelijks.

Ik heb het al eerder met een klant aan de hand gehad die vlakbij een overheids gebouw woonde en dat zijn auto op alarm ging en dus ook de start onderbreker blokkeerde, door de auto een paar honderd meter weg te slepen was alles weer te deblokkeren. Dit gebeurde alleen bij hem thuis.

Zelf heb ik het ook een aantal keer gehad (met een tractor Land Rover) dat ik deze auto op een bepaalde plek parkeerde precies om 3.00 uur 's nachts het alarm af ging.

Probeer je auto eens andersom op de oprit te zetten, wil ook wel eens helpen.

Als dit zo is kan je proberen door de ontvanger unit in te pakken met aluminium folie en als dat niet werkt zal er toch een ander systeem in moeten.

FRANQ

kun je niet de frequentie aan laten passen van de afstandsbediening en ontvanger ??

lijkt mij een probleem met iets wat op diezelfde frequentie uitzend

met modelautos heb je dit heel vaak

onder hoogspanningsmasten kan de auto in het ergste geval ineens plankgas geven om pas weer te stoppen as hij totaal vernietigd is

of je ziet dat de voorwielen wiebelen

dat komt gewoon door iets wat onder diezelfde frequentie draait

in zon geval neem je een ander zend en ontvang kristal en probleem is opgelost

dit moet ook zo werken bij je alarm

probeer anders eens een ab van een andere volvo met jouwe te syngroniseren

dan moet hij volgens mij een andere frequentie hebben

je veranderd immers de ab niet
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Taranis

Citaat van: @®- op 08-12-2005 12:14:54
Ik heb het al eerder met een klant aan de hand gehad die vlakbij een overheids gebouw woonde en dat zijn auto op alarm ging en dus ook de start onderbreker blokkeerde, door de auto een paar honderd meter weg te slepen was alles weer te deblokkeren. Dit gebeurde alleen bij hem thuis.

Ook al eens gehad ja met een motor met Spyball alarm. En maar niet uit willen dat klere ding (en starten al helemaaaaal niet). Bel je de dealer, zwaar gefrustreerd, vertelt je dat je je motor even een paar honderd meter moet duwen en dan nog maar eens proberen. En jawel, druk op het knoppie, sleutel omdraaien en de boel liep. Zwaar irritant... scheelt het als je je auto niet op de oprit maar bijvoorbeeld 10-20 meter verder zet ?