goed alarm voor mijn T5 estate

Gestart door raffar, 05-10-2005 20:01:24

Vorige topic - Volgende topic

raffar

Deze week ga ik mijn T5 estate ophalen. Een witte italiaanse met 2 liter motor. Nu zit er nog geen alarm op. Heeft iemand tips voor een betaalbaar en betrouwbaar systeem? Ik heb goede ervaringen met Texalarm op een Golf VR6 maar dat is toch een behoorlijke investering... zo niet een enorme smak geld dus.

elianmars

Tja, wat zie je als een behoorlijke investering?

Beter een iets duurder alarm wat z'n werk naar behoren doet, dan een goedkoop alarm wat of om de haverklap voor niks afgaat, of z'n werk niet doet als het nodig is.  ;)

Stelt de verzekering geen eisen, wat betreft een alarm?

Ik moest een klasse III hebben voor de verzekering (dit zat gelukkig al op de wagen en kreeg het certificaat erbij  :) )

p2V7025T

een klasse III alarm met scm cetificaat kost rond de 700 euro de meest verzekeringen vragen op een klasse III alarm
V70 Classic V70 2.5T

I love the sound of a V5 in the morning

raffar

Citaat van: p2V7025T op 06-10-2005 17:05:49
een klasse III alarm met scm cetificaat kost rond de 700 euro de meest verzekeringen vragen op een klasse III alarm

Geldt dat niet alleen voor all-risk of WA extra verzekeringen? Ik weet niet eens of dat mogelijk is met een tien jaar oude 850...

p2V7025T

Wa extra (diefstal dus enz) en all-risk
anders kan je een gemin zelf inbouwen
V70 Classic V70 2.5T

I love the sound of a V5 in the morning

855T5+

OHRA eist /eiste een klasse 3 alarm vanaf de officiele cat prijs inclusief accessoires van 45.000 euro, daaronder is een klasse 2 genoeg. Nederlandse Volvo 850's met alarm hadden nooit meer dan een klasse 2, ook al zijn daar certificaten van klasse 3 van in omloop: dat kan dus bij een claim echteraf een probleem veroorzaken. De meeste andere verzekeringsmaatschappijen vragen klasse 3 vanaf 35.000 euro (incl alles als hierboven) De enige oplossing bij een al ingebouwd klasse 2 is overigens vervangen door nieuw klasse 3, want upgrade blijkt technisch wel, maar voor SCM niet mogelijk, dus krijg je geen certificaat...
Bij import van buiten NL is de juiste prijs i.v.m. BPM en BTW natuurlijk bekend en zal de verklaring voor de douane ook wel voor de verzekeringsmaatschappij geldig zijn. Overigens valt dat te bezien, want de verzekeringsmaatschappij werkt uitlsuitend met gegevens in hun database die weer gekoppeld is met allerlei officiele instanties. OHRA volgt domweg de getallen die daarin staan en zal zelf nooit aanpassen. Nu maar hopen dat de officiele entry na import lager is dan 45.000 euro en dat OHRA deze regeling nog heeft. Indien niet dan zit je vast aan een Klasse 3 SCM (700-900 euro).

Noot: het verschil tussen een klasse 2 en klasse 3 is -grosso modo- de hellingshoekdetector die bij klasse 3 verplicht is. Beide varianten kennen dan al electrische lusonderbreking, interieurbescherming (ultrasoon) en startonderbreking natuurlijk. Voorts moet het alarm nog aan allerlei ander eisen voldoen, zoals lengte en soort alarm, bla, bla en dat doet't Volvo Guard Alarm af-fabriek dus niet, helaas, helaas. Voor later modellen vanaf de nieuwe V70 gelden hele andere uitgangspunten. Voor de Volvo V70 classic weet ik het niet (nooit onderzocht).

Volvo: Mutatis Mutandis