Alarm schakelt niet uit

Gestart door GeertG, 10-11-2005 14:54:56

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Vandaag had mijn vrouw een 'bijzondere' situatie waarbij het alarm niet meer uitging. Misschien al eerder ergens gepost, maar kon het niet zo snel vinden. Heb het trouwens over een Volvo Guard alarmsysteem waarbij afstandsbediening van centrale vergrendeling tevens als aan/uit schakelaar voor alarm dient. Alarmsysteem met 'driehoekje' aan linkerstijl. Volgende gebeurde:
Terwijl mijn vrouw op de afstandsbediening drukte probeerde mijn zoontje gelijktijdig de deur van de bijrijderskant te openen door aan de greep te trekken. Alle deuren gingen open, op die van de bijrijderskant na. Via de afstandsbediening werkte sluiten en openen niet meer. Bij instappen ging het alarm af en was niet meer af te zetten.

Is dit een bekende situatie ?

Oplossing van het probleem: van binnenuit de bijrijdersdeur geopend (alarm ging weer af) en nadat deze open was via de afstandsbediening deuren allen op slot en vervolgens weer open (werkte dus wel weer nadat deur open was gemaakt).

[size=0,2]PS Stel je even voor: een vrouw die maar liefst 5 kinderen van school ophaalt (nee, niet allemaal van mij) en bovenstaande gebeurt. Allemaal in 'paniek' en veel belangstelling........ :D[/size]
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Christiaan

Doordat je zoon tegelijkertijd aan de deur trok raakte je CV/Alarm ontregeld. Heb wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt.
Goede actie van je vrouw trouwens om het zo op te lossen!!
Christiaan

GeertG

Citaat van: Christiaan op 11-11-2005 08:08:53
Christiaan

Zal haar deze opbeurende woorden laten horen !
Zelf was ze op het moment dat het gebeurde niet zo blij (je kent het wel, rood aanlopend hoofd en veel onvriendelijke woorden richting 850......)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Christiaan

Citaat van: GeertG op 11-11-2005 10:22:25
Citaat van: Christiaan op 11-11-2005 08:08:53
Christiaan

Zal haar deze opbeurende woorden laten horen !
Zelf was ze op het moment dat het gebeurde niet zo blij (je kent het wel, rood aanlopend hoofd en veel onvriendelijke woorden richting 850......)
;D ;D ;D