Reactie snelheid van cruise control

Gestart door jvommen, 17-10-2005 10:01:50

Vorige topic - Volgende topic

Camille

Citaat van: 855R op 17-10-2005 14:03:17
Goed om te horen dat andere mensen ook hetzelfde "probleem" hebben. Ik had namelijk al een keer de vacuum slangetjes en dergelijke gecontroleerd maar niet echt iets kunnen vinden. Ermee leren leven lijkt dus het antwoord...

Toch nog een andere vraag dan maar....Ik rijd minder zuinig op cruise control dan als ik zelf gasgeef. Ervaring??

Greetz,

jim

Ook hier hetzelde, trage reactie.
Qua zuinigheid hangt het bij mij af van stijgen en dalen. Als de weg relatief vlak is (NL) dan is CC zuiniger maar in heuvelachtig gebied (Lux, Fra) dan is de CC zeker NIET zuiniger.

b0nkolok

Citaat van: Camille op 18-10-2005 19:22:33
Citaat van: 855R op 17-10-2005 14:03:17
Goed om te horen dat andere mensen ook hetzelfde "probleem" hebben. Ik had namelijk al een keer de vacuum slangetjes en dergelijke gecontroleerd maar niet echt iets kunnen vinden. Ermee leren leven lijkt dus het antwoord...

Toch nog een andere vraag dan maar....Ik rijd minder zuinig op cruise control dan als ik zelf gasgeef. Ervaring??

Greetz,

jim

Ook hier hetzelde, trage reactie.
Qua zuinigheid hangt het bij mij af van stijgen en dalen. Als de weg relatief vlak is (NL) dan is CC zuiniger maar in heuvelachtig gebied (Lux, Fra) dan is de CC zeker NIET zuiniger.

De unit zit (bij mijn roffeltje) onder de accuplaat. Onlangs het ding, el. aansluitingen gereinigd en slangen doorgeblazen. Resultaat: bijna onmiddellijke reactie van CC!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

peterr

Die van mij is traag als je de knop kort indrukt en snel als je de knop langer ingedrukt houdt. Een klein stukje "accelereren" dus op de cruisecontrol. Net alsof ie dan sneller druk opbouwt.