Inhouden en afslaan

Gestart door Seegers7, 24-10-2005 20:25:28

Vorige topic - Volgende topic

Seegers7

Hallo beste techneuten,

heb even gesnuffeld op eerdere geposte onderwerpen en het lijkt er een beetje op dat ik een vaker gestelde vraag ga stellen. Toch zou ik het op prijs stellen als iemand antwoord zou kunne geven op het volgende :

Ik rijd een 850 GLT 2.5-20V uit 1992 op benzine.
Tijdens het rijden voel ik regelmatig dat de wagen niet reageert op het gaspedaal. Toerental zakt tot circa 1500 toeren en is daar niet meer bovenuit te krijgen. Ook niet door terug te schakelen. Na een paar seconden slaat de motor compleet af en is pas na ongeveer een minuut weer te starten. De auto start verder prima en loopt ook na het uitvallen als een zonnetje.
Is dit te wijten aan het beruchte 103-relais of moet ik ergens anders zoeken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Theo Seegers

Seegers7

Hoi Ludo,

snelle reactie man!
Ik zou niet weten hoe en waar ik die foutcodes kan uitlezen. Weet dat er ergens een diagnose-stekker moet zitten, maar waar en hoe?
Schijnt dat je daarmee ook het interval-lampje kunt resetten?

Theo

Seegers7

Heb dit weekend niets te doen, dus ik ga eens op zoektocht....
Alvast bedankt voor de tip. Als je er meer hebt blijven ze welkom.

Seegers7

Goedemorgen collega's, heb van de week ee nieuw relais 103 gemonteerd en sindsdien lijkt de wagen beter te reageren op het gas, valt het toerental niet meer gigantisch naar beneden bij gas los laten en tot nu toe is de motor ook niet meer afgeslagen. Ik hoop dat de problemen nu van de baan zijn.
PS : het nieuwe relais was rood ipv groen, maar alles werkt naar behoren.
Theo