Kapotte velgen 17 inch (Volan)

Gestart door bruijnmeister, 06-02-2006 16:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bruijnmeister

Hallo mede roffelaars,

Helaas even uit het net geweest vanwege het werk.
Ben nog steeds op zoek naar 1 of 2, 17 inch volan velgen (zie foto)
Mijn roffel (Volvo 850 R (italiaan) heeft even 3 maanden stil moeten staan maar het wordt weer tijd om er eens even flink mee te rijden. Daarvoor heb ik wel weer de juiste velgen nodig wie kan me helpen het gaat om de volgende velgen (zie foto's)

Even voor de duidelijkheid!

(onder linker voorwiel)



(onder linker achterwiel)


(onder linker achterwiel)


(onder linker achterwiel)


(onder gat in de weg)


(Dat krijg je ervan als je door zo'n gat in het wegdek rijdt :()

Kunnen deze velgen nog gerepareerd worden of moeten ze echt vervangen worden?

Graag de reactie van de experts onder u.

Ik kan dit type hier (in Napels, Italie) niet krijgen en ben bijna genoodzaakt om 4 nieuwe velgen te kopen.

Voor 4 nieuwe 17 inch OZ polaris velgen betaal ik hier 650 euro incl iva (btw) voor.

Graag uw advies

Bedankt
Eric


thuur

Mooie vloer ;D

De velgen zien er ongelooflijk uit zeg :o :o

Bij de eerste foto zie je duidelijk dat er een flink duts in zit, midden onderin bij het diepste punt van de scheur. Ze zijn gewoon aan gort gereden en aangezien het materiaal flink aan het scheuren is zou ik ze bij het oud ijzer leggen. Ik zou ze niet laten repareren en dan met 250+ over de Duitse autobahn scheuren ;D

Maar da's mijn mening ;)


Gr 8)

Eugene

Ik zou ook geen risico nemen en een setje nieuwe kopen, het zijn overigens Volan velgen ;)

If it's not blown, it sucks...

Walter

volgens mij zijn deze Volans velgen (zo heten ze hahahaah) zelfs bij lage snelheid niet meer veilig na reparatie...

De velge in antraciet heeft onderdeelnummer 9451521 en kost in NL 410 eu incl btw. De 9451522 is de zilvere versie, kost het zelfde. In het distributiecentrum voor de Benelux liggen er nu nog 2 (06-02-06, 17.00 uur) Daarna wordt het april... Tenminste zoals het er nu naar uitziet.

Ik zou maar eens een bezoek aan de dealer brengen voordat je andere velgen koopt  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

thuur

Citaat van: VolvoMafia op 06-02-2006 16:53:31
In het distributiecentrum voor de Benelux liggen er nu nog 2 (06-02-06, 17.00 uur)

Is dat dat centrum bij mij om de hoek? (Maastricht)


Die heb ik al gebeld, maar ze wilde niet aan me leveren :P


Gr ;D

bruijnmeister

#5
Bedankt voor de snelle reacties dit brengt me een stuk dichter in de buurt van wat ik kan doen.

Kan er iemand iets meer info geven over Volan??
Heb er geen kaas van gegeten ze zaten onder m'n roffel toen ik 'em kocht en zag er wel leuk uit.

bedankt

Laserblue

kijk ff op ebay joh ;)

daar staan genoeg Volvovelgen

Wel zonde van je velgen, maar ja Italianen nemen het niet zo nauw met onderhoud van de weg >:(

succes.
Hubert.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Esveldt

#7
Ebay! Volans, ech ni. Wil nog een extra setje hebben voor de winterbanden.

Spaarzaam hoor!!!

Paul

mehn

Ik weet er nog wel 1  ;)
Ook 1 Columba kan ik nog uithalen  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:


bruijnmeister

#10
Ben inmiddels voorzien en heb de 2 velgen op marktplaats (bedankt Jeroentjuh) gekocht. Deze zullen binnen zeer korte tijd hier arriveren.
Kan ik eindelijk de roffel weer laten roffelen  8)

Thanks voor al het advies.
Cheers
Eric ;D