Welk model moet je hebben?

Gestart door Tank360, 09-11-2005 13:54:29

Vorige topic - Volgende topic

Tank360

Hallo,
Ik ben me nu al een tijdje aan het orienteren op een mooie Volvo estate, maar kan nergens een mooi overzicht vinden van voors en tegens voor bepaalde modellen. Wat ik wil is G3 met een beetje pit en een luxe uitrusting. kms is niet zo belangrijk heb ik begrepen uit dit forum, zolang het onderhoud maar goed is.
V70's zijn vaak een stuk duurder dan 850's- zijn ze dat geld waard? Soms kom ik ook mooie 960 estates tegen - wat vinden jullie van dat model?
Idem dito met richtprijzen voor de wagens, want als ik op autoweek kijk (waardebepaling), dan slaat dat nergens op: ik kan echt geen 850's (estate)uit 95 vinden met alles erop en eraan voor 3500 EUR.

Alvast veel waardering & dank  voor de mensen die hun kennis willen delen!
Jasper

Reitse

Maak in alle drie modellen eens een proefrit, kijk wat je bevalt voor wat betreft rijgevoel.

Laserblue

960´s zijn 6-cilinders
ik vind het persoonlijk sjieke auto´s
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

italia

zijn ook nog eens behoorlijk uniek........ en zuiperts..... ;D

KIM

Toen ik mijn 850 kocht was ik eigenlijk op zoek naar een 960. De motor is dezelfde als in de 850, maar heeft 1 cilinder  (en dus 500 cc) extra. Ik wilde deze auto graag vanwege het feit dat alle 960's uitgerust zijn met automaat en ECC. Toen ik echter mijn 850 met ECC en automaat tegenkwam was ik gelijk verkocht. Ik sprak later nog iemand die een 960 had gekocht en deze klaagde nogal over het verbruik.
Ik rijdt met de mijne 1:8 op LPG en hij reed met zijn 960 1:4. Ik ben dus nog steeds blij dat ik voor de 850 ben gegaan.
Kwalitatief is er geen verschil.

Tank360

En als je kijkt naar Kilometers? Kunnen ze allemaal zo veel aan? Als ik een wagen zie met alles erop en eraan, en dan "betaalbaar" dus max 6000, dan hebben ze allemaal 3 ton gelopen. Koop ik dan niet een heleboel onderhoud op de koop toe. Ik weet dat er op het forum auto's staan met het dubbele, maar toch... Een gebruiker kan het weten. Mijn 360 is onverwoestbaar, maar die heeft dan ook 15 jaar vooral stilgestaan (5000 km / jr = niks toch). zijn tellertje staat nu op 150 - niet echt een graagmeter of wel?

Roller

Ik heb nu na 412.000 km een koprevisie en nieuwe waterpomp, dus het onderhoud valt wel mee.Wij zijn er niet  echt zuinig op ( het blijft een vervoermiddel) maar scheuren er ook niet mee.
rollen of niet rollen
thats the question

Jos70

Misschien is een S70 met aanhanger een optie  ;) ;D