Vreemd geluid bij het starten

Gestart door Erik, 16-10-2002 17:25:13

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Bij het starten van de moter (vooral bij een koude moter) hoor ik een vreemd (krassend) geluid vanuit de moter komen. Dit duurt maar 1 tot 2 seconden.

Weet iemand wat dit kan zijn?  ???

Erik

ed

Waarschijnlijk zijn dit de klepstoters die zich nog met olie moeten vullen. Kan geen kwaad, staat zelf in je handleiding.
Het klinkt echter niet als gekras, maar als hard getik.
Ik neem aan dat het niet tijdens het rijden is?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Erik

nee het is geen getik.. het is een constant zacht krassend geluid en soms lijkt het van achter het stuur te komen...

het is inderdaad alleen tijdens het starten, niet tijdens het rijden..

Fokke 01.01.005

Tijdens het starten...
Dus écht terwijl je de motor start, voordat ie aanslaat?
Dan moet het haast je startmotor zelf zijn. Die van mij gilt af en toe ook als het wat vochtig weer is, maar dan heb je het over nauwelijks een seconde.

Als het geluid aanhoudt nadat de motor is aangeslagen, dan zou wellicht de startmotor nog steeds de boosdoener kunnen zijn, als het tandwiel niet van de starterkrans van de motor is losgekomen. Maar geloof me, dan HEB je een herrie. Dus dat zal het ook wel niet zijn.

Staat je kachelventilator aan? Die kan ook een hoop extra lawaai maken als ie wat ouder wordt en het vochtig of koud weer is.

En anders kan het je eigen ademhaling nog zijn natuurlijk, nadat je een sprintje naar je 850 getrokken hebt. Zo blij dat je weer met je auto op pad mag...
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Mellow_yellow

startmotor, hoogstwaarschijnlijk schiet het ronsel niet snel genoeg terug en dan hoor je dat lang de starterkrans 'krassen'. Andere startmotor is de remedie, uiteindelijk sneuvelt de starterkrans en dan ben je verder van huis, de motor loopt dan ook niet meer omdat een sensor de tanden telt t.b.v. de ontsteking. Als er tanden missen dan gaat ie op een noodprogramma lopen...

Erik

Ik heb a.s. maandag een afspraak met garage waar ik mijn 850 gekocht heb.. er zit nog bovag-garantie op..

Laat ze er maar een nieuwe startmoter inzetten ;)