Spyker

Gestart door The Saint, 13-11-2005 11:16:38

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: Frans Harkema op 10-09-2006 21:46:32
Citaat van: Reitse op 10-09-2006 14:50:14
Citaat van: M a r c op 10-09-2006 12:17:12
Heb je geen internetbankieren? Ik kom nooit meer in een bankfiliaal, doe alles vanachter de pc.
ik wel ja, maar ik denk wel aan de oudere medemens....

Dank je, vriend!                ;D
;D

The Saint

De kop is R af ... ! (figuurlijk gesproken dan  ;))

No shirt no shoes, no pinball

Clapton

Ik heb me laten vertellen dat Spyker uitsluitend in de F1 is gegaan als marketingmethode c.q. de waarde van de onderneming laten stijgen middels naamsbekendheid en dat het plan er ligt om na relatief korte tijd alles te verkopen e.e.a afhankelijk van de beurskoers...  :-\

indien ze echt sportief bezig willen zijn dan koop je een paar goede coureurs...

heeft dus niets te maken met sportief bezig zijn puur met het multi-miljonair maken van de aandeelhouders....

Misha

Een Jordan met oranje stickers !
Een een te grote motorkap voor de Ferrari...

Overigens ook een vreemd verhaal, je wil je meten met supersportwagens en dan pak je uitgerekend een Ferrari motor...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Citaat van: Misha op 06-02-2007 21:32:34
Overigens ook een vreemd verhaal, je wil je meten met supersportwagens en dan pak je uitgerekend een Ferrari motor...

Precies! Oerstom dat ze geen deal met Cosworth gemaakt hebben. die konden dan ook nog wel effe een originele motor voor de straatwagens ontwikkelen, in plaats van dat je als  'origineel' merk een motor moet gaan kopen bij Audi :eusa_wall:
De Tussenpaus

Clapton

nee, die jongens bij Ferrari hebben het slecht gedaan de laatste jaren toch.. :eusa_wall:

R o b

Citaat van: Clapton op 06-02-2007 21:28:44
Ik heb me laten vertellen dat Spyker uitsluitend in de F1 is gegaan als marketingmethode c.q. de waarde van de onderneming laten stijgen middels naamsbekendheid en dat het plan er ligt om na relatief korte tijd alles te verkopen e.e.a afhankelijk van de beurskoers...  :-\

indien ze echt sportief bezig willen zijn dan koop je een paar goede coureurs...

heeft dus niets te maken met sportief bezig zijn puur met het multi-miljonair maken van de aandeelhouders....

Vriend..............alles draait om de centen!  ;D

Turbobiker

Citaat van: Clapton op 06-02-2007 21:35:01

nee, die jongens bij Ferrari hebben het slecht gedaan de laatste jaren toch.. :eusa_wall:

Het probleem is dus dat je de motor pakt van het merk waarmee je rechtstreeks concurreert met de straatmodellen :P
De Tussenpaus

Misha

Nee, zeker niet, maar als je je met de supersportwagens wilt gaan meten (een Ferrari, Lamborghini, Porsche), dan denk ik niet dat het een strakke zet is om dan met het motor van een van je concurrenten te gaan rijden...
Dan geef je eigenlijk direkt aan dat je zelf geen betere motor kunt krijgen...

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 06-02-2007 21:37:33

Het probleem is dus dat je de motor pakt van het merk waarmee je rechtstreeks concurreert met de straatmodellen :P

Spyker is geen enkele concurrentie voor Ferrari, of Audi R 8 of Aston of Lamborghini , Spyker is een samengesteld omhoog gevallen samenraapsel wat snel uit de mode zal zijn, is ook niet de doelstelling van het merk...  

Clapton

Citaat van: Misha op 06-02-2007 21:38:24
Nee, zeker niet, maar als je je met de supersportwagens wilt gaan meten (een Ferrari, Lamborghini, Porsche), dan denk ik niet dat het een strakke zet is om dan met het motor van een van je concurrenten te gaan rijden...

Ben ik niet met je eens, het bouwen van een F1 motor kan alleen een hele grote speler op de wereldmarkt de rest moet zo wie zo kopen, kijk naar Toyota is al 4 jaar bezig en is nog steeds nergens, Honda is nu weer terug maar ook een middenmoter in het veld.

Turbobiker

Citaat van: Clapton op 06-02-2007 21:42:59

Ben ik niet met je eens, het bouwen van een F1 motor kan alleen een hele grote speler op de wereldmarkt de rest moet zo wie zo kopen, kijk naar Toyota is al 4 jaar bezig en is nog steeds nergens, Honda is nu weer terug maar ook een middenmoter in het veld.

Misha doelt waarschijnlijk óók op de Spykers voor de openbare weg.

En als Spyker zich dus wél wil onderscheiden doe je dat dus niet met een Ferrari motor...

En Ferrari is nu ook niet bepaald een grote te noemen, en toch bouwen ze heel redelijke F1 motoren. (dat hun straatwagens ongeveer even snel revisie nodig hebben als hun F1 auto's zal dáár dus ook wel aan liggen :eusa_whistle: )
De Tussenpaus

Misha

...kijk naar Toyota is al 4 jaar bezig en is nog steeds nergens...
Maar dat ligt zeker NIET aan de motor... Net zoals bij Honda, trouwens.
Met een dergelijke vorm van auto (open wielen, open cockpit) praat je over een aerodynamisch drama. Luchtweerstand loopt met een derde macht op bij hogere snelheden: dat betekent dus dat je met een zelfde vorm auto en 300+ tientallen pk's meer zou moeten hebben voor een paar KM top meer.

Dichte auto's zijn daar veel geschikter voor (Bugatti gezien bij Topgear?)

Aerodynamica is veeeel belangrijker voor een F1. De Renault van 2 jaar terug bijvoorbeeld, miste bijna 30 pk op de Ferrari. Toch waren ze vaak veel sneller. Toyota's zijn ook best betrouwbaar.

Ben het met Lars eens, de Cosworth is een ernstig onderschatte motor. Was een boeiender zet geweest voor Spyker.

Oja, laatste dingetje: kunnen we ons de Prost nog herinneren, die na de dramatische peugeot motoren ook nog een tijdje met een Ferrari-motor reed ? Strak achteraan. Wel strak, maar zeker achteraan...

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 06-02-2007 21:45:55

Misha doelt waarschijnlijk óók op de Spykers voor de openbare weg.

En als Spyker zich dus wél wil onderscheiden doe je dat dus niet met een Ferrari motor...

En Ferrari is nu ook niet bepaald een grote te noemen, en toch bouwen ze heel redelijke F1 motoren. (dat hun straatwagens ongeveer even snel revisie nodig hebben als hun F1 auto's zal dáár dus ook wel aan liggen :eusa_whistle: )

Ferrari = Fiat en die zijn redelijk groot denk ik, overigens heeft Misha wel gelijk mbt de straatversies, én heb ik dus niet goed gelezen.  :eusa_wall: Maar dan nog, welk merk bouwt exclusief zijn eigen motoren en verkoopt die niet aan derden, denk dat er maar héél weinig zijn.

Turbobiker

Ferrari heeft niet zo heel veel met Fiat te maken op technisch vlak...

Net als Mercedes in eerste instantie hun F1 motoren niet zelf bouwde of ontwikkelde...

Ford hun F1 motoren niet zelf bouwde...
De Tussenpaus