Benzinepomp

Gestart door soo850, 28-09-2011 07:49:24

Vorige topic - Volgende topic

soo850

Heren,

Gister stond ik stil met een defecte benzinepomp, deze maakte al een aantal weken een brommend geluid. Een paar uur later startte de auto wel weer maar vervangen lijkt mij de beste optie.
Nu heb ik een aantal vragen:
Waar koop in een nieuwe pomp, automaterialen zaak of Volvo dealer?
Waar zit de pomp precies, het is een 855 uit 1995. Geen LPG.
Vervangen zal toch niet al te moeilijk zijn, iemand nog tips?

Bedankt!
Soo

thuur

Volgens mij staat alles in een Sticky topic....

Gr :eusa_think:

Boeijke

soo850

Heren,

Topic had ik natuurlijk al gelezen, staat volgens mij niets in waar de pomp zich bevindt... Pomp zit volgens mij in de tank en kan erbij aan de bovenzijde? Klopt dit? Zijn er nog tips voor de montage?

Soo

jrkalf

Citaat van: soo850 op 28-09-2011 13:12:59
Heren,

Topic had ik natuurlijk al gelezen, staat volgens mij niets in waar de pomp zich bevindt... Pomp zit volgens mij in de tank en kan erbij aan de bovenzijde? Klopt dit? Zijn er nog tips voor de montage?

Soo

Kan van binnenuit inderdaad. Tip is slangen eerst los halen, conform een omschrijving die je in het blog van Hanss850 kan vinden. Daarna de plastic ring los draaien. Deze ring overigens GELIJK weer terug op de tank schroeven nadat je de pomp verwijdert hebt.

Reden: plastic ring en benzine matchen niet lekker. die dampen laten het plastic gelijk vervormen in een ovale ring die je niet goed terug krijgt.

Daarna: uit elkaar halen en in elkaar zetten. Moeilijkheidsgraad: Groep 8 basisschool.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.