Nieuwe foto's T-5 Emiel update: 13-11-2005!!!

Gestart door oldostofjas, 19-06-2005 13:10:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: Johann op 14-11-2005 11:29:06
Ik kan mij wel een beetje in Ed z'n opmerking vinden.. Misschien ligt het aan de foto maar mij bekruipt ook een beetje het idee dat de velg toch wel ver naar buiten staat. Ik bedoel, volvo kennende met de ET waarden lijkt het net of dit een ET35 velg is..

Mijn velg komt even ver naar buiten, 8j en ET40. Ik weet dat die laatste waarde niet helemaal correct is, maar ik had de rekensom van Ed ook gemaakt. We hebben het hier over een halve centimer en in mijn geval de helft van een inch tov 7j (ik neem aan dat de velg zowel naar buiten als naar binnen breder wordt.) Dus over in totaal twee centimeter als we over millimeters niet moeilijk doen (en blijkbaar doen we dat dus wel) maar toch komt mijn wiel erg ver naar buiten ???
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 14-11-2005 18:28:36
Citaat van: MH op 14-11-2005 11:19:27
Kan goed zijn dat de wielvlucht aan de voorkant op 0 of zelfs iets + staat. Kwestie van uitlijnen en wielvlucht op - 0.4 tot - 0.5 stellen.

Hoeveel invloed heeft dit op ongelijke slijtage van de banden?

Nog nooit iets van gemerkt. In de bochten staat je band zelfs rechter op het asfalt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Alle C70 velgen hebben ET43...

@Ed, de spatborden van je V70 zijn ook breder dan die bij de 850,  bij een 850 komt de velg veel sneller gelijk met het spatbord. Die van de C70 staan nog iets boller...

Volgens mij bedriegt het ook enorm omdat er nog die dikke 225/45 opsteken.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Ik zal morgen eens kijken hoeveel J het is. De velg zit net een paar mm binnen het scherm, als je van bovenaf langs het voorscherm kijkt. Het zijn iig Orginele Volvo velgen dus met de ET moet het wel goed zitten lijkt mij.

De Comets zouden er eigenlijk volgend jaar bij het begin van het Nordschleife seizoen erop komen ;D. Maarja toch eens kijken hoe het staat.... :). Als ze er definitief onder komen word ie zeker opnieuw uitgelijnd. De Columba's gaan er dit weekend weer onder, want ik weet niet wat ik moet gaan verwachten met de nachtrally :D.

Emiel..... 8)

@ Turbobiker: Had jij nou 17"of 18"? Welke bandenmaat?

Emiel

Tis 7.5J en de ET waarde is 43

Emiel.... 8)

fearless

Citaat van: Emiel op 15-11-2005 19:26:24
Tis 7.5J en de ET waarde is 43

Emiel.... 8)

Dat is smal zeg. Past perfect dus. Indien de goede bandenkeus.  ;D

Turbobiker

#51
Citaat van: Emiel op 14-11-2005 19:21:26
@ Turbobiker: Had jij nou 17"of 18"? Welke bandenmaat?

17" (8j) met 215, dus de band valt net iets naar binnen. (ik meen 45 hoog)
De Tussenpaus

Emiel

Oké bedankt :-*, ga zaterdag even een 215/45 proberen.... :)

Emiel.... ;D