type versnellingsbak V70 AWD

Gestart door hanV70AWD, 16-11-2005 10:27:22

Vorige topic - Volgende topic

hanV70AWD

Kan iemand uitleggen welk type en onderdeelnummer de versnellingsbak uit een V70 AWD jr 1997 heeft, in het forum kom ik M58 tegen echter is er nog meer van bekend???
Als de bak defect is waar laat ik hem reviseren/ruilen volgens jullie??

ed

Ik neem aan dat het een handgeschakelde is? Wat is er mis mee?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

hanV70AWD

Ja een handgeschakelde bak, sorry voor de onvolledigheid.

hanV70AWD

Nog niets iets mis, maar maakt bij 2100/2200 wat bijgeluiden. Als alsdit erger wordt moet ik iets en daar wil ik op voorbereid zijn.

ed

Ik hoor de laatste tijd wel meer defecten in de handgeschakelde bakken. Ik dacht dat die nooit stuk gingen, maar heb het grondig mis.
Dat werd bij Hooftman tijdens de sleuteldag weer eens bevestigd. Daar hebben ze nog geen defecte automaatbak meegemaakt, maar wel een behoorlijk aantal handbakken. Zou de automaatbak dan toch sterker zijn....
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ed op 16-11-2005 13:40:35
Ik hoor de laatste tijd wel meer defecten in de handgeschakelde bakken. Ik dacht dat die nooit stuk gingen, maar heb het grondig mis.
Dat werd bij Hooftman tijdens de sleuteldag weer eens bevestigd. Daar hebben ze nog geen defecte automaatbak meegemaakt, maar wel een behoorlijk aantal handbakken. Zou de automaatbak dan toch sterker zijn....

Ik denk dat dat eerder een kwestie is van dat een een automaat in pricipe niet kan misschakelen.
Ook heb je bij een handbak kans dat met het slijten van de koppeling de belasting op het mechaniek van de bak toeneemt. De bak gaat hakerig gedrag vertonen en mensen hebben dan de neiging om de pook toch maar in het juiste verzet te verkrachten..

ed

Zo heb ik het inderdaad niet bekenen, maar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

hanV70AWD

Goede opmerkingen maar is er ook een antwoord op mijn vragen???

italia

Nie zelf doen; Laten doen.........   ::)

Zoals in het schaduwtopic van jou te lezen was, wordt waarschijnlijk een ruilbak plaatsen.....

ed

In Vadis zie ik voor een V70 van '97 alleen de M56 bak genoemd voor de T3 motor. De T4 (waarschijnlijk heb jij die, even checken) staat alleen de M58 bak als optie voor de AWD. M59 is alleen in FWD toegepast. Of ik helemaal gelijk heb zou je even moeten wachten op de berichten van de mensen die eraan hebben gesleuteld, want in de praktijk wijkt  het soms wel eens af.