blok vervangen, lekt nu koelvloeistof en ruikt naar gas

Gestart door Yuri, 29-11-2005 11:55:05

Vorige topic - Volgende topic

Yuri

Beste forumleden,

afgelopen weekend heb ik een ander blok dat ook op gas gereden heeft in mijn auto gehangen nadat de oude er na zo'n 590.000 km er mee voor gezien hield. Nu loopt en schakelt het (heb blok omgezet naar automaat) prima maar na een tijdje gelopen te hebben lijkt het alsof er een bepaalde druk opgebouwd is in het koelsysteem waardoor de bovenste snelkoppeling van het koelsysteem die door het schutbord gaat naar de kachelradiateur koelvloeistof begint te spuiten. Ook wordt de motor gesmoord en slaat dan ook af. Een ander probleem is dat de motor in principe wel op benzine start maar niet wil overslaan naar gas. Als ik dat handmatig doe door gelijk op gas te starten blijft het lampje heel snel groen knipperen ipv constant. Opnieuw drukken haalt niks uit. Als de motor dan ook vanzelf afslaat ruikt hij erg naar gas. Omdat die lekkende koelslang die het interieur in loopt direct van de verdamper afkomt lijkt het me zo dat het één met het ander te maken heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de kachel radiateur en de pijpjes daarnaar toe als los gehad om te kijken of er iets verstopt zat maar dat was niet zo. Het komt op mij meer over dat er in die verdamper iets mis is. Dit is degene die al op de auto zat. Ik heb wel het inlaat gedeelte van het nwe blok gebruikt omdat die auto ook op gas reed om de injectoren enz maar hun plaats te houden.

Wellicht dat iemand een logische verklaring voor mijn probleem heeft? Ik hoop het van harte,

groet Yuri

daytonawim

Verhaal klingt enigsinds bekend, wat doet je temperatuur meter, blijft ie keurig in het midden staan of zit hij op ongeveer 1/4 van de schaal, en loopt op naarmate de temp toeneemt ??

Bij mij was de temp zender kapot, die zit onder de thermostaat, als gevolg hiervan ging de fan niet draaien, werdt ie te heet en knapten er slangen :-(

Jeroentjuh

Thermostaat defect of de nodige lucht in het systeem? Daarom schakeld die ook nog nie over op gas (verdamper niet warm genoeg)

Yuri

De temp meter blijft wel in het midden staan. Hij gaat ook niet spuiten omdat hij te heet wordt aangezien het al na +/- 30 sec gebeurt. Voorheen schakelde hij ook na ongeveer 3 sec over op gas gelijk, lijkt me ook niks met warmte te maken hebben. Lucht zou nog kunnen maar als ik het systeem ontlucht op de manier waarop het boekje het voorschrijft (dat is gewoon vullen met water, motor uit in eerste instantie) komt het water er ook uitlopen bij de snelkoppeling. Dan is de motor dus uit! Maar dit is nadat de motor gedraaid heeft en dus warm is al. Ik snap er niks meer van...Andere snelkoppelingen heb ik ook geprobeerd maar die hebben dezelfde kwaal.

LeRa

Ik weet er het fijne niet van maar.............

Het zou ook de (LPG) gas-verdamper kunnen zijn.

Als er een lek zit in de verdamper, kan gas en koelvloeistof bij elkaar komen. Aangezien de gas een hogere druk heeft zal de druk van het gas ook op het koelsysteem komen, waardoor bij de zwakste koppeling het koelwater (met het gas dat je ruikt) naar buiten komt.

Yuri

Bedankt voor de reacties, hij lekt niet meer.  Het bovenste verbindings doorvoer pijpje van de koelslang die het schutbord in gaat naar de kachel radiateur  was gebroken. Hij ruikt nog wel naar gas en slaat nog niet over op benzine. Dat zal wel een contactje ergens zijn. Als iemand mij precies kan vertellen hoe een G2 systeem aangesloten zit...Dan hou ik me aanbevolen. Het lijkt of hij ergens geen massa maakt of juist geen plus krijgt.

daytonawim

Mm, zie eerdere posting, vervang ook het onderste verbindings pijpje :-(, de mijn ging 3 maanden, na de bovenste ook stuk, en dan sta je ergens in de middel of nowere

Yuri

ja heb ik al gedaan. Bedankt voor de reactie.

groet