Wie kent deze auto???

Gestart door Loukie, 22-11-2005 09:02:23

Vorige topic - Volgende topic

Loukie

Hoi forumgangers, ik wil graag toetreden tot het wereldje van 850-bezitters. Ik kan kopen eendonkerblauwe 850 T-5 estate uit 1994 met 146.000 op de teller (via marktplaats). Het kenteken is 84-NF-VV. De auto is geïmporteerd uit Italië door Arese Classico. Ik begrijp dat een Italiaanse t5 een 2 liter motor heeft. Vragen: hoeveel vermogen een trekkracht heeft zo'n spaghetti-t5, wie kan iets zeggen over de betrouwbaarheid van bedoeld bedrijf, kent iemand de auto wellicht en heeft hierover meer info. Ik hoor het wel, Loukie.

animalT5R

Hallo,
de italiaanse T-5.T-5R en R hebben standaard 210 pk.
Ze hebben ook allemaal een 13G(de zgn Lowpressure turbo)
V.w.b. het bedrijf kan ik je weinig zeggen,let er wel op dat de km stand klopt,de italianen nemen het (zoals ik wel eens lees) niet zie nou met export kms.
Kan dus best goed wezen dat er b.v. al een ton meer op staat eigenlijk.
Heel brutaal misschien,maar wat vragen ze ervoor?
Gr J
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Loukie

BartT5R

Dat is toch redelijk wat centen voor een auto die je eigenlijk niet kent, voor een paar duizend meer heb je een Nederlandse T-5R, en voor 6.100 moet je al even goed een origineel Nederlandse T5 kopen, dan kan je de NAP eventueel nakijken.

Maar natuurlijk, als het een goeie auto is, is de prijs rechtvaardig.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

FelixB

Citaat van: BartT5R op 22-11-2005 09:23:03
Dat is toch redelijk wat centen voor een auto die je eigenlijk niet kent, voor een paar duizend meer heb je een Nederlandse T-5R, en voor 6.100 moet je al even goed een origineel Nederlandse T5 kopen, dan kan je de NAP eventueel nakijken.

Maar natuurlijk, als het een goeie auto is, is de prijs rechtvaardig.

Heeft m.i. nog geen NAP, want is nét geimporteerd.....

Als er geen boekjes bijzitten (tot vlak voor de export), dan eerst op de lijst van no-go's zetten en dan hard wegrennen.

Apeldoorn-praktijk:
Auto uit buitenland halen, kilometers terugdraaien, en dán pas voor NAP aanmelden/RDW-keuren...
(in het buitenland is terugdraaien verboden (en in Nederland niet!!!) maar kent men geen kilometerregistratie, dus is import het perfecte moment om de kilometers terug te draaien)

Pas ook op als er bijvoorbeeld 1 jaar vóór export geen stempels inzitten want dan is de kans groot dat men in 1 jaar heeeeel veel kilometers heeft gereden en geen stempel heeft gevraagd om dit te camoufleren (en snel de auto exporteert).
855R & C70 T5 cabrio automaat

Frans Harkema

Een auto met deze km. stand moet er van binnen nog goed uitzien. Constateer je slijtplekken op stuur, randen van de zittingen en pedalen, dan kan de km. stand geflatteerd zijn.